0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Daikin kontaktade installatören och tydligen bad honom att informera mig att det var dags att byta pumpen som också senare skedde. Detta är den korrekta gången i ärendet Jag har drivit firma sedan 1965 och det har jag lärt mig att skall man behålla
Läge 1 går an att köra på sommartid men den kalla årstiden behöver jag bättre flöde /genomströmning i radiatorerna det märks skillnad speciellt på handdukstorken när pumpen står i läge 3.
Ert svar att kontakta installatören är minst sagt konstigt, jag har ju redan dagen efter installation var gjord lämnat ett klart besked om vad jag tyckte om oljudet. Han har varit helt medveten om problemet från första dagen.Trots det hände inget på 1år Men enligt Rickard och T. Johansson så skulle jag tydligen vara nöjd med att inget hände?Jag har varit med länge nog för att veta hur man skall agera. Om inte underleverantören sköter sitt jobb så går man alltid ett steg längre, i detta fall till hans leverantör och precis så har jag gjort och då ordnade sig för ingen seriös firma vill inte ha negativa skriverier om sina produkter.
Ert svar att kontakta installatören är minst sagt konstigt, jag har ju redan dagen efter installation var gjord lämnat ett klart besked om vad jag tyckte om oljudet. Han har varit helt medveten om problemet från första dagen.
Fick för 1 år sedan installerat Daikin Altherma av ett mindre företag som gjorde ett bra och snyggt arbete, installatören ringde morgonen efter och frågade om allt var till belåtenhet varvid jag svarade att cirkulationspumpen hörs väldigt högt speciellt nattetid är det besvärande. Detta resulterade i att de kom hit och ändrade Cp.hastighet från läge 3 till läge 1 då det naturligvis hörs mindre eftersom man sänker varvtalet . .
Det är ju Daikin som godkänner sina installatörer, uppfyller installatören inte sina förpliktelser så går jag oxå till huvudet. Blir jag illa bemött av ngn så tar jag kontakt med högsta hönset direkt. De brukar bli ganska förvånade. Skulle inte tveka en sekund att kontakta Daikin direkt. De vill inte ha dålig publicitet. Tidningar, radio o TV är oxå bra medel att ta till. Det redde ju ut sig ganska snabbt när Daikin blev kontaktade direkt.
OK Blaser, då missuppfattade jag bara ditt inlägg, sorry.