0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag satte sjäv upp den . Enligt jem&fix hemsida är den godkänd att koppla in själv .Så inget bråk om cert och akturisation så långt .Är Atlas och Zibro samma ? Zibros och Coolix fjärrkontroller är helt lika .Eller är alla "billiga "LL pumpar utrustade med samma inanmäte ?
Hmm. Med tanke på att det är olagligt att installera den utan cert så verkar det konstigt att dom godkänner det
Jag satte sjäv upp den . Enligt jem&fix hemsida är den godkänd att koppla in själv .Så inget bråk om cert och akturisation så långt .
Citat från: purjo__ skrivet 28 oktober 2010, 15:11:29Hmm. Med tanke på att det är olagligt att installera den utan cert så verkar det konstigt att dom godkänner det Nu sticker jag rejält Off topic här.En produkt kan vara utformad och godkänd för att kunna installeras av vem som helst utan att för den skull vara olaglig. Konsumentköpslag och miljöbalk är inte samma lag. Vill säljaren ge garantier även om produkten inte installerats enligt miljlagstiftningen får de det. Däremot får en säljare inte bedra en köpare genom att sälja felaktiga produkter.Har dina garantier på bilen förverkats pga att du kört för fort eller missat ett rödljus? Vill du höra verkmästaren på din bilverkstad säga följande till dig vid nästa service?" du onda, olydiga och olyckliga människa. Jag kan se i datorn här att du kört över 120 km/h. Därmed har du förverkat nybils-, rostskydds- och vagnskadegarantierna Dessutom har du släppt ut för mycket avgaser p g a ditt tilltag så det blir miljösanktionsavgift på det!" Skillnad på äpplen och päron alltså.Mvh