0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla i avancerade menyn vad du har för stopptemp på T3. Det står efter givarvärdet i avancerade menyn 'temperaturer'.
Kan stopptempen ens ställas in på 85ºC på T3 Du har nog nåt annat mysko fel på den tror jag.
Citat från: joka83ed skrivet 27 oktober 2010, 11:48:25Kan stopptempen ens ställas in på 85ºC på T3 Du har nog nåt annat mysko fel på den tror jag.Det finns två temperaturer - Stopptemp (vid VV-körning) och maxtemp. Jag skall kolla när jag kommer hem vart man gittar dem och vad de borde vara inställda på...
Citat från: purjo__ skrivet 27 oktober 2010, 12:28:24Citat från: joka83ed skrivet 27 oktober 2010, 11:48:25Kan stopptempen ens ställas in på 85ºC på T3 Du har nog nåt annat mysko fel på den tror jag.Det finns två temperaturer - Stopptemp (vid VV-körning) och maxtemp. Jag skall kolla när jag kommer hem vart man gittar dem och vad de borde vara inställda på...Ja det finns ju det, minns inte vilken av dem jag sänkte i vintras för att inte få VV att rusa när elpatronen gick längre perioder.Har för mig att den tempen var inställ på 62 ºC från fabrik, var ung det VV kom att ligga på då patronen fick gå längre stunder.Tur det vankas kall och ihållande vinter så man får friska upp minnena och sätta sin kunskap på prov Thumbsup
Citat från: joka83ed skrivet 27 oktober 2010, 13:15:25Citat från: purjo__ skrivet 27 oktober 2010, 12:28:24Citat från: joka83ed skrivet 27 oktober 2010, 11:48:25Kan stopptempen ens ställas in på 85ºC på T3 Du har nog nåt annat mysko fel på den tror jag.Det finns två temperaturer - Stopptemp (vid VV-körning) och maxtemp. Jag skall kolla när jag kommer hem vart man gittar dem och vad de borde vara inställda på...Ja det finns ju det, minns inte vilken av dem jag sänkte i vintras för att inte få VV att rusa när elpatronen gick längre perioder.Har för mig att den tempen var inställ på 62 ºC från fabrik, var ung det VV kom att ligga på då patronen fick gå längre stunder.Tur det vankas kall och ihållande vinter så man får friska upp minnena och sätta sin kunskap på prov ThumbsupJapp. Jag har burit ner en mysig skinnfåtölj i garaget så att jag kan sitta där och lyssna på växelventilerna.
Hej MesshugDu kan också få detta fenomen om kontaktorntill elpatronen klibbar/fastnar.MVH Teltur
Vad var felet? Relähängning?