0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
FIGHTER 2010 dockad till el-/oljepanna (flytande kondensering)Teknisk information PDF: M10165-5.pdf Special med SMO+extra VVB+Panna FIGHTER 2005 , FIGHTER 2010 dockad till olje-/pelletspanna tillsammans med SMO 10 samt vattenvärmare (flytande kondensering)Teknisk information PDF: M10145-2.pdf http://www.nibeonline.com/pdf/M10145-2.pdf
Varmvattnet produceras av pannan. Den kör jag på el, med en temp på 55-57 grader. Samt att jag jackar upp den 1 gång i veckan till 65/70 under en timme eller så för att ta bort eventuella legionellabakterier. När jag sänkte tempen på pannan från 70/80 grader (med olja) till 55/57 med el, så hade vi ett problem med tillgången på varmvattnet. (Jag och frugan duschar, inga problem alls, grabben badar....lite problem)
Känns just nu som att jag får ta den ekonomiska smällen att ta med en VVM240.Och plocka ut min inte alltför gamla City-panna
Vänta tills jag sett över >Hassels< system. Vi skall slå ihop våra kloka huvud och se vad vi kan göra.Det sker nog om någon månad. Ge dig till tåls till dess.
Beträffande "plocka ut din inte alltför gamla City-panna"Vänta ett tag innan du kommer till beslut. Det finns billigare alternativ!
När jag sänkte tempen på pannan från 70/80 grader (med olja) till 55/57 med el, så hade vi ett problem med tillgången på varmvattnet. (Jag och frugan duschar, inga problem alls, grabben badar....lite problem)