0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så har service teknikern varit här. Problemet verkar var precis samma sak som hände för 2 1/2 år sedan, pumpen som sköter cirkulationen har inte gått igång, om jag förstått det rätt . Måste bytas igen. Garanti endast 2 år från IVT, surt! Dock gick det att få ut värme genom att skruva bort skruven på bilden med en skruvmejsel, sedan snurra igång motorn med samma mejsel innanför skruven..
Man kan motionera cirkpumpen nån gång i veckan under sommaren...
Första huset jag hade för 40 år sedan gjorde jag det misstaget att stänga av cirk.pumpen. Det har jag inte gjort sedan dess.Svärsonen som har en IVT 490 installerade en luft/luft och stängde flertalet radiatorer. När vintern kom fick han ingen värme på radiatorerna. Ventilerna hade kärvat ihop så det var tummen och nätta slag med hammaren för att få rörelse igen.Jag har aldrig behövt byta en cirk.pump.
Citat från: silverräven skrivet 21 oktober 2010, 20:20:24Första huset jag hade för 40 år sedan gjorde jag det misstaget att stänga av cirk.pumpen. Det har jag inte gjort sedan dess.Svärsonen som har en IVT 490 installerade en luft/luft och stängde flertalet radiatorer. När vintern kom fick han ingen värme på radiatorerna. Ventilerna hade kärvat ihop så det var tummen och nätta slag med hammaren för att få rörelse igen.Jag har aldrig behövt byta en cirk.pump.
Hur gör man att alltid ha cirkulationspumpen igång, även mitt på sommaren? Sätter man upp sommardrifttemperaturen till en hög, typ 29 grader?