0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har kollat filtret. Var lite igensatt. Rengjort nu.
Niben står i sommarläge sedan 2:a veckan i maj.
Högsta hastighet på fläkten.Luften sugs in vid golvet och blåses ut upptill - det är väl rätt?
Kan det vara lönt att dimensionera upp rören från 15 mm till 22 mm. Har som jag tidigare nämnt 15 meter kopparrör till konvektorn samt 15 meter tillbaka, totalt 30 meter.Tänkte på om den kan vara för stort tryckfall...
Tar gärna emot fakta - misstolka inte!! Jag blir bara förvånad när jag får läsa något som går tvärt emot vad jag trodde var en självklarhet. Jag har googlat vidare på detta och hittar inget som styrker det du säger - kanske letar jag på fel ställe. Har lite kemister i bekantskapskretsen, ska nog ställa nån av dem mot väggen så att detta får klarhet. När det gäller system med glykolinblandning (som inte är så vanligt för hemmabruk) är jag HELT hundra på att värmevärdet blir sämre. Det har jag även sett praktiska fall på...
Uppgifterna saknar källdata, varför jag avstår.När jag redan är ifrågasatt, så funkar det inte att höja trovärdigheten med dokument som inte är signerad.Har också förstått att presentera fakta, inte alltid är så populärt här på forumet. Jag kan i alla fall bifoga en film, som visar vätebindningens påverkan av volymen. (hmm...funkar inte med filformat *.wmv 348 kB)Tar gärna emot fakta - misstolka inte!! Jag blir bara förvånad när jag får läsa något som går tvärt emot vad jag trodde var en självklarhet. Jag har googlat vidare på detta och hittar inget som styrker det du säger - kanske letar jag på fel ställe. Har lite kemister i bekantskapskretsen, ska nog ställa nån av dem mot väggen så att detta får klarhet. När det gäller system med glykolinblandning (som inte är så vanligt för hemmabruk) är jag HELT hundra på att värmevärdet blir sämre. Det har jag även sett praktiska fall på...
... Då min värld alltid sagt att blanda vatten med annat så blir värmekapaciteten sämre.