0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad jag kan se så är det ett allmänt råd att varje rum ska förses med "anordning för automatisk styrning".Så om man vill ha det så tycker jag att man kan förse sin VP med en arbetstank och styra med sina termostater.Vi som inte vill ha termostater behöver inte tvingas till det.
Citat från: Carl N skrivet 17 oktober 2010, 20:33:21Vad jag kan se så är det ett allmänt råd att varje rum ska förses med "anordning för automatisk styrning".Så om man vill ha det så tycker jag att man kan förse sin VP med en arbetstank och styra med sina termostater.Vi som inte vill ha termostater behöver inte tvingas till det.Brevet är något förkortat, men andemeningen kommer fram.Jag antar att det går att strunta i termostater så länge det inte blir tvist om saken, det är ett vågspel....
Ville Vessla har jag slutat kommentera
efter hand svängde termostat-argument till att röra energitillskott typ solinstrålning...men i det tysta!Istället för att öppet berätta vad man lagt till i resonemanget för att framhäva hur rätt man har....så gömmer man sig bakom "jag vet"
från början hävdades bestämt att övriga radiatorerna avger mer energi när termostaten stängde i de rum som inte behövde mer energi....och att man därmed kunde sänka framledningstempen och ändå klara husets behov.Detta opponerade jag mig mot...och argumenterade mot dessa förutsättningar.efter hand svängde termostat-argument till att röra energitillskott typ solinstrålning...men i det tysta!Istället för att öppet berätta vad man lagt till i resonemanget för att framhäva hur rätt man har....så gömmer man sig bakom "jag vet" Eftersom jag sades välja att missförstå allting...så hoppade jag av tråden.men känner att jag måste få kommentera det tragikomiska....Nu har argumenten svängt igen...nu har nyttan hamnat bakom en lokal-advokats tolkningar och samtidigt ratats i vissa konstruktioner Nu säger man att med betongbjälklag och golvvärme kan man inte reglera på rumstempen...utan måste ha givare i betongen för att inte få kalla golv....Nu ska man styra ventilen mot betongtemperaturen utan användning av rumsgivare helt plötsligt vad ska man styra betongtempen mot då en sagolik elektronisk inviduell rumsreglering..Personligen ser jag ytterligare ett magplask..men det går nog att få till att jag valde att missförstå