0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Att du har energi till detta. Mycket imponerad. Thumbsup
PLC Sweden tycker jag har ok priser.
Såg att purjo__ experimenterade med fläktar på ett element (10st måste låta som f_n ) så jag kan ju berätta om mina elementfläktar på 2 sektionsradiatorer.Nyckeln är mycket riktigt stort luftflöde så jag köpte 2st 120mm fläktar till varje element från CO. Fläktarna är 230v och blåser 144m3/h, alltså 288m3 per element. Vilket j_vla liv det blev, hörde inte ens TV:n.Lösningen blev att seriekoppla dessa, alltså 115v per fläkt och resultatet blev näst intill ljudlöst och 144m3 per element. Tillsammans omsätter de 288m3/h och rumsluften på ca 16min.Bakom elementet sitter en skiva som täcker ca 2/3 av ytan och tvingar luftströmmen genom radiatorn. Framsidan är heltäckt. Toppen är täckt från väggen till halva elementets bredd och hål där fläktarna sitter samt ett galler som täcker toppen och skyddar små fingrar från fläktarna.Resultatet?Varmare golv, inget kallras från otäta fönster och en mycket jämnare rumstemp. Det känns helt enkelt varmare i hela rummet. Rumstempen stiger snabbt vid höjd framledning.Utblåsluften håller ca 15 ºC över rumstemp men däremot sjönk inte returen från elementet nämnvärt. Jag är mycket nöjd.