0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
kan du inte flytta in tempgivaren i luftsolfångaren istället, en situation där luften utanför fångaren är kallare än i den är väl inte troligt i vilket fall som helst?
Jag kan inte hur din pump fungerar, men det är roligt att fundera lite ändå Jag gissar att termostatens signaler beror på givna motstånd, kan man inte modifiera orginaltermostaten till att inte registrera lägre temperatur än -4, och ha en servicetermostat inne i solfångaren som talar om när din insugsluft blir -5?
Jo, får ju fundera på T-rör och hål i ytterväggen, det senare är lite avskräckande just nu, 30 cm tjockt gammalt hårt timmer i mer än hälften.Iaf enklare än att göra insug i källaren och vardagsrummet också men det är väl viktigare.Har du räknat på energimängden den genomsnittliga skillnaden mellan från och avluft, meddet där luftflödet?Antar att större delen kommer värmeväxlaren tillgodo.Jag har inga såna avläsningar, får väl borra små hål och stoppa in givare till enkla elektroniska mätare, utetemp-mätare med sladd och givare passar ju. Eller kanske det duger att tejpa fast givarna på spiro, med värmeledande silikon emellan?