0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Var Raffen befinner sig i näringskedjan runt Toshiba är väl redan känt men jag är fortfarande förvånad över energin och manin i inläggen.. Skall bli intressant om det kommer att gå att dra brallorna av purjo..Energin och manin liknar Raffens på flera sätt..
Däremot så har väl både jag och Oskar P den likheten att ingen av oss har särskilt mkt till övers för några Kinapumpar med kapillärrör och QC-kopplingar, och med en konstruktion som är sedan Hedenhös
Citat från: Holen skrivet 18 oktober 2010, 12:55:34Citat från: rockabillydaddy skrivet 07 oktober 2010, 21:05:52Det stod en försäljare på Rättviks marknad och sålde dessa pumpar, på produktbladet hade man strukit överatt den gav värme ner till -20c och istället skrivit dit -36c. Har läst att pumpen stänget av automatiskt vid -20c. Tacksam för svar, någon som vet??Hejsan Rockabilydaddy!Vi var visst på samma marknad ! Och jag träffade också Pontus Klimatkontroll från Avesta. Då jag var intresserad av att montera in en till värmepump så besökte jag deras monter jag hittade inte dock inget produktblad med ändrad information på , men jag fick informationen om att pumpen fungerade betydligt bättre än tidigare modeller och stannade inte vid -20, dom har fått uppgifter från kunder att den inte slagit av vid -36. Jag tycker också att det verkar otroligt ! 2005-10-25 monterade jag in en Sanyo SAP-KRV CRV 123 EHN-INST i vårt hus, ett plan med en boyta på ca 200 kvm efter det sjönk våran elräkning kraftigt och den har nu fungerat i 5 år utan ett enda driftstopp , så jag får väl säga att jag är riktigt nöjd med produkten. Den stannar visserligen vid - 18-21 grader enligt min termometer och startar igen vid -17 ,men det visste jag ju om när jag köpte den.Vårt hus är lite dumt byggt när det gäller att kunna sprida värmen i hela huset så därför var jag intresserad av att sätta in en till värmepump.På grund av mina tidigare erfarenheter av Sanyo pumpen och den seriösa rådgivningen jag fick av Pontus på Klimatkontoll när han gjorde ett hembesök hos oss har jag låtit honom montera in en SAP-KCRV 124 EHDXN i förra veckan . Så nu kommer jag att kunna kontrollera dessa siffror om vi får en så kall vinter, men dom säger ju att det skall bli den kallaste vintern i mannaminne. Jag återkommer med uppgifter så får vi se hur det ser ut.Hej! Har varit i kontakt med Pontus i veckan och han rekommenderar Sanyo 124 framför Toshiba RAS13 och ME FD35:an.Har du några rapporter att dela med dig?MVHMartin
Citat från: rockabillydaddy skrivet 07 oktober 2010, 21:05:52Det stod en försäljare på Rättviks marknad och sålde dessa pumpar, på produktbladet hade man strukit överatt den gav värme ner till -20c och istället skrivit dit -36c. Har läst att pumpen stänget av automatiskt vid -20c. Tacksam för svar, någon som vet??Hejsan Rockabilydaddy!Vi var visst på samma marknad ! Och jag träffade också Pontus Klimatkontroll från Avesta. Då jag var intresserad av att montera in en till värmepump så besökte jag deras monter jag hittade inte dock inget produktblad med ändrad information på , men jag fick informationen om att pumpen fungerade betydligt bättre än tidigare modeller och stannade inte vid -20, dom har fått uppgifter från kunder att den inte slagit av vid -36. Jag tycker också att det verkar otroligt ! 2005-10-25 monterade jag in en Sanyo SAP-KRV CRV 123 EHN-INST i vårt hus, ett plan med en boyta på ca 200 kvm efter det sjönk våran elräkning kraftigt och den har nu fungerat i 5 år utan ett enda driftstopp , så jag får väl säga att jag är riktigt nöjd med produkten. Den stannar visserligen vid - 18-21 grader enligt min termometer och startar igen vid -17 ,men det visste jag ju om när jag köpte den.Vårt hus är lite dumt byggt när det gäller att kunna sprida värmen i hela huset så därför var jag intresserad av att sätta in en till värmepump.På grund av mina tidigare erfarenheter av Sanyo pumpen och den seriösa rådgivningen jag fick av Pontus på Klimatkontoll när han gjorde ett hembesök hos oss har jag låtit honom montera in en SAP-KCRV 124 EHDXN i förra veckan . Så nu kommer jag att kunna kontrollera dessa siffror om vi får en så kall vinter, men dom säger ju att det skall bli den kallaste vintern i mannaminne. Jag återkommer med uppgifter så får vi se hur det ser ut.
Det stod en försäljare på Rättviks marknad och sålde dessa pumpar, på produktbladet hade man strukit överatt den gav värme ner till -20c och istället skrivit dit -36c. Har läst att pumpen stänget av automatiskt vid -20c. Tacksam för svar, någon som vet??
Ja det är väl mkt märkligt ändå tycker jag, och vad jag menar är då att Ahlsells inte verkar vara helt konsekventa när det gäller deras olika Sanyopumpar. En hel del av dem stänger de ned vid ca -20 ºC och återstartar dem igen vid ca -16 ºC och enstaka pumpmodeller låter de forsätta att gå oavsett utetemperatur. Kanske dags för dem att ta bort den här -20 ºC-spärren även på övriga pumpmodeller. Mvh Raffen.
Kanske dags för dem att ta bort den här -20 ºC-spärren även på övriga pumpmodeller.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 14 februari 2011, 15:54:25Kanske dags för dem att ta bort den här -20 ºC-spärren även på övriga pumpmodeller.Mvh Raffen.Som dom började göra redan hösten 2009 med sin Clover12 (Sanyo 126ehn) menar du?Tror inte någon "ny" Sanyo har spärren längre, varför ta bort på vissa och behålla på andra?
Citat från: ghandi skrivet 14 februari 2011, 16:57:30Citat från: Raffen skrivet 14 februari 2011, 15:54:25Kanske dags för dem att ta bort den här -20 ºC-spärren även på övriga pumpmodeller.Mvh Raffen.Som dom började göra redan hösten 2009 med sin Clover12 (Sanyo 126ehn) menar du?Tror inte någon "ny" Sanyo har spärren längre, varför ta bort på vissa och behålla på andra?Vad jag vet så finns/fanns det clover 12 med -20 spärr.