0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Det stod en försäljare på Rättviks marknad och sålde dessa pumpar, på produktbladet hade man strukit överatt den gav värme ner till -20c och istället skrivit dit -36c. Har läst att pumpen stänget av automatiskt vid -20c. Tacksam för svar, någon som vet??
Citat från: rockabillydaddy skrivet 07 oktober 2010, 21:05:52Det stod en försäljare på Rättviks marknad och sålde dessa pumpar, på produktbladet hade man strukit överatt den gav värme ner till -20c och istället skrivit dit -36c. Har läst att pumpen stänget av automatiskt vid -20c. Tacksam för svar, någon som vet??Hejsan Rockabilydaddy!Vi var visst på samma marknad ! Och jag träffade också Pontus Klimatkontroll från Avesta. Då jag var intresserad av att montera in en till värmepump så besökte jag deras monter jag hittade inte dock inget produktblad med ändrad information på , men jag fick informationen om att pumpen fungerade betydligt bättre än tidigare modeller och stannade inte vid -20, dom har fått uppgifter från kunder att den inte slagit av vid -36. Jag tycker också att det verkar otroligt ! 2005-10-25 monterade jag in en Sanyo SAP-KRV CRV 123 EHN-INST i vårt hus, ett plan med en boyta på ca 200 kvm efter det sjönk våran elräkning kraftigt och den har nu fungerat i 5 år utan ett enda driftstopp , så jag får väl säga att jag är riktigt nöjd med produkten. Den stannar visserligen vid - 18-21 grader enligt min termometer och startar igen vid -17 ,men det visste jag ju om när jag köpte den.Vårt hus är lite dumt byggt när det gäller att kunna sprida värmen i hela huset så därför var jag intresserad av att sätta in en till värmepump.På grund av mina tidigare erfarenheter av Sanyo pumpen och den seriösa rådgivningen jag fick av Pontus på Klimatkontoll när han gjorde ett hembesök hos oss har jag låtit honom montera in en SAP-KCRV 124 EHDXN i förra veckan . Så nu kommer jag att kunna kontrollera dessa siffror om vi får en så kall vinter, men dom säger ju att det skall bli den kallaste vintern i mannaminne. Jag återkommer med uppgifter så får vi se hur det ser ut.
Citat från: rockabillydaddy skrivet 07 oktober 2010, 21:05:52Det stod en försäljare på Rättviks marknad och sålde dessa pumpar, på produktbladet hade man strukit överatt den gav värme ner till -20c och istället skrivit dit -36c. Har läst att pumpen stänget av automatiskt vid -20c. Tacksam för svar, någon som vet??Den som säljs av Ahlsell i sverig stänger av sig vid -20.http://www.kcc.se/products.php?cid=25&pid=27COP = 2,17 vid -15 eligt SP test http://www.kcc.se/fil/dbfiles/shopdoc_p601456_060608_shiki_sai_kan_40.pdfDe skulle ha lagt skyddet vid -25 istället.
Har varit i kontakt med Pontus i veckan och han rekommenderar Sanyo 124 framför Toshiba RAS13 och ME FD35:an.Har du några rapporter att dela med dig?MVHMartin
Citat från: Zelda skrivet 22 oktober 2010, 22:39:29Citat från: rockabillydaddy skrivet 07 oktober 2010, 21:05:52Det som står på Ahlsells sida är att dom garanterar drift ner till -20, inget om att den stänger av sig.
Citat från: rockabillydaddy skrivet 07 oktober 2010, 21:05:52
Jag tror nog att det är samma sak ungefär som att de stänger av sig vid ca -20 ºC Ghandi! Mvh Raffen.
Hej Ghandi! Njae enligt produktbladet under tekniska data så står det bl.a att läsa "Arbetar ner till -20 °C där den stannar automatiskt" http://www.kcc.se/fil/dbfiles/shopdoc_sanyo_clover_94_124_38.pdfMvh Raffen.
jag har svårt att tro på att mitsu FD serien har krånglat nåt större, det är en välbeprövad pump som hängt med ett tag nu, jag har förövrigt hört om fler fel på Sanyo än mitsu.