0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trots den kallaste natten här hittills denna höst (lite minus) så har jag ökat fläkthastigheten med positivt resultat! Ändå har kalldraget i sovrummet inte ökat utan snarare minskat, jag har bytt till en ställbar ventil där (uppe vid taket) och med stora lyckokänslor hittat en tilluftventil i en stor garderob där jag arbetat mig in bland allt bråte, i ett annat sovrum, den stod stängd och lyckoruset var nästan outsägligt när den kom att öppnas.Man vill ju inte ha undertryck i huset, det finns inga fler tilluftsventiler öht i det, bara gamla frånlufts till en skorsten, med nästan noll drag i.Det drar rejält där inne i garderoben och det får det så gärna göra. Får borra upp små hål i underkanten på ett par dörrar så man kan stänga dem.Nu med fläkten på steg två så är kompressorn villig att arbeta betydligt mer, den tillåter tryckrörstemperatur på 90 ºC och mer (max tillåtet vid ok funktion är 120 ºC, vid för låg fläkthastighet bryter den mycket tidigare, i mitt fall vid 72 ºC)Högre tryckrörstemperatur ger inte för hög kondenseringstemperatur ifall både luft och vattenström i apparaten är goda nog.Men jag vet fortfarande inte varför det finns en gräns på 65 ºC där, jag har ju inte satt mig in i det där kondenserings och förångningsförloppet i detalj.Av ren lathet.Det finns folk här, eller i andra forum här, som kan det där.
Inte ett problem jag har utan en rak fråga som ingen kan besvara.För att upprepa en tredje gång så har kompressorn tidigare stannat för gott med rödblink ochenligt manualen berodde det på att kond. temp. överstigit 65 ºC med för täta intervaller.Jag vill alltså veta varför man gjort så här, utan att jag längre har det problemet.
HP-larm betyder att kompressordelen inte kan göra sig av med värmen.Taskig cirkulation eller fel på högtryckspressostat