0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Såg att AQS säljer och installerar Hitachi i Sverige - framgår inte riktigt om de enbart säljer till företag?
HejAtt ME fick så dåligt betyg tolkade jag som att den gav för lite värme i testet. De har valt ut maskiner på kyleffektsprestanda, inte på VP-effekt. Det är inte helt rättvist att jämföra en Toshiba på 6,1 kW och en Panasonic på 6,5 kW med en ME på 4,5 kW..... MVH/Gano
Detta skulle också kunna innebära att de pumpar som testats sist har fått sämst resultat, för en stor del av energin tas ju via omvandlingsvärme fukt/is.
Citat från: Rickard skrivet 08 oktober 2010, 11:51:49Detta skulle också kunna innebära att de pumpar som testats sist har fått sämst resultat, för en stor del av energin tas ju via omvandlingsvärme fukt/is.Pumparna var monterade på en vagn med kylning och uppvärmning av "huset" på den. Skulle tro att de hade bara en sådan vagn med tanke på komplexiteten vilket innebär att det tog tid att växla mellan pumparna. Det borde betyda att kammaren hade tid att återställa luftfuktigheten inför varje ny pump. Men man kan ju aldrig veta. De tycks ha missat en viktig parameter där.
Nej Zelda, den pumpen har ingen +10 graders funktion! http://www.kylma.se/Documents/Produkter/Kylma%20Komfort/Luft-luft-varmepumpar/MHI--Hyper-Inverter-SA/Luft-luft-varmepumpar-Hyper-Inverter-SA/Public/MaximanHyperInverterSA.pdfMvh Raffen.
Som jag fattade har de monterat alla värmepumparna i vagnen, men bara kört dem en åt gången.Allt annat vore ju extremt tidsödande, kan aldrig tänka mig att de kört varje moment med bara en pump monterad i vagnen, det skulle ju ta en hel vinter!
Hej Gano,AQS står med på SVEP hemsida under tillverkare/importörer