0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej,Jag skulle satsa på Daikin om det står mellan Toshiba och Daikin.Andra bra märken är:Mitsubishi q450 och q530Panasonic NE9 (PrimaScroll 9)Kör daikin de är bra.Lycka till MvhAndreas
Citat från: Energipojkarna skrivet 05 oktober 2010, 18:20:29Hej,Jag skulle satsa på Daikin om det står mellan Toshiba och Daikin.Andra bra märken är:Mitsubishi q450 och q530Panasonic NE9 (PrimaScroll 9)Kör daikin de är bra.Lycka till MvhAndreasJaha! Här har vi då ytterligare en pumpförsäljare som inte har med Toshiba i sitt sortiment av pumpar, det var ju ganska lätt att räkna ut! Mvh Raffen.
Välj bort Q Heat 450 eller GE25VAH som den heter egentligen då den inte klarar ditt stenhus vidare bra då den är för klen.
Hej,Jag skulle satsa på Daikin om det står mellan Toshiba och Daikin.Men oavsett vilken modell du väljer tycker jag att du ska se till att få en med underhållsvärme +10 Grader funktionen,Då håller du fuktfritt utan att elda för kråkorna, rent torrt och uppvärmt på en bra nivå.Daikin är mig veterligen den enda pumpen som har steglös reglering av värmen ner till 10 grader. Alltså inte bara ett hopp ned till 10 grader utan 11, 12, 13, 14 osv går att välja.Fördelen med detta är att när det blir så pass kallt att 10 graders stödvärme inte räcker men man vill liksom inte hoppa upp till 16 grader direkt.Andra bra märken är:Mitsubishi q450 och q530Panasonic NE9 (PrimaScroll 9)Kör daikin de är bra.Lycka till MvhAndreas
GE25VAH eller Q Heat 450 som den även kallas lämnar helt enkelt gör lite effekt när kylan börjar komma och har ni ett stenhus vilket inte låter som det är villastandard på isoleringsmässigt och 65kvm kommer ni få stödvärma med element tidigare än nödvändigt.Har ni diskussioner med någon Mitsubsihi försäljare i er närhet ber ni dom om en offert på GE35VAH istället.Det framgår inte vad ni har för isolering i huset förutom stenhus eller om ni har isolerglasfönster ellerr kanske enkla dragiga 2 glasfönster ?