0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej tränger mig in i den här tråden lite fräckt Jag blev nyfiken på var givaren sitter på min egen om de är likadant som på din pana..Jag har en Panasonic NE12GKE var sitter den på den Har inga problem men bara kul veta. På en del märken/modeller sitter de i fjärren om jag fatta rätt,,min svärfar har så på sin Sanyo har jag för mig
HejDet är nog bara att vänja sig är jag rädd. Givaren som mäter inomhusluften (och mäter hur mycket värmepumpen ska jobba) sitter i intaget på innerdelen. Tillverkarna har medvetet lagt en felvisning på denna givare eftersom det alltid är varmare runt innerdelen.Ju kallare det blir, desto större blir skillnaden mellan tempen runt innerdelen och huset i övrigt. Då kan det bli tvärtom, du får köra 23 grader på fjärren för att få 20 grader inne.´Likadant med storleken på rummet. Sitter innerdelen i ett litet rum får du köra 18 på fjärren och får 22. Sitter innerdelen i ett mycket stort dåligt isolerat rum kanske du får köra 24 på fjärren för att få 20...osv osvMVH/Gano
Jag tror du har rätt. Det finns nämligen inga håll i pumpens närhet. Övergångshållet ligger 3m ifrån i golvnivå...