0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och vad grundar Raffen sin åsikt på ?Personlig erfarenhet eller länkarna som beskriver andras åsikter ?Personligen anser jag att det enda på marknaden som är tystare än ME är Daikins golvmodell.HälsTomas
Hej MrTDu har två inställningar som gör att pumpen går ner på lägsta fläkthastighet. För det första den manuella inställningen, där har du hela tiden begränsad hastighet. Sen kan du ställa in AUTO på fläkt, då varierar den men går för det mesta mycket lågt. Ljudet är helt OK tycker jag.Ytan på det utrymmet som ska värmas upp och hur välisolerat det är avgör ju hur mycket och kraftigt pumpen måste gå. ME:n är inget dåligt val./Borensbergaren
Citat från: Borensbergaren skrivet 23 september 2010, 20:40:58Hej MrTDu har två inställningar som gör att pumpen går ner på lägsta fläkthastighet. För det första den manuella inställningen, där har du hela tiden begränsad hastighet. Sen kan du ställa in AUTO på fläkt, då varierar den men går för det mesta mycket lågt. Ljudet är helt OK tycker jag.Ytan på det utrymmet som ska värmas upp och hur välisolerat det är avgör ju hur mycket och kraftigt pumpen måste gå. ME:n är inget dåligt val./BorensbergarenHej Borensbergaren.Kul att höra att du är nöjd med din ME. Skulle vara intressant att veta om det är någon märkbar "praktisk" skillnad i ljudvolym mellan din ME och din Toshiba, eller om det enbart är "labratorievärden" som anges i specen.
Tjena MrT,Jag har nyligen investerat i en ME25VABH (innerdelen heter bara VA) och kör den på fläkthastighet 2, manuellt läge. Jag upplever att den susar lite tyst i bakgrunden när jag tittar på tv (den sitter i angränsande matdel som det är öppet till), men eftersom den inte går hela tiden - än så länge - så stör jag mig inte på det. Ofta har jag kanske lite lägre ljud på tv:n på kvällen när lilltjejen sover, men vid "normala" volymer så tänker jag inte på fläkten alls. Om jag sätter den i fläktläge 1 så hör jag den nästan inte, men då får jag å andra sidan knappt någon värme till övriga rum så det är inte ett alternativ. Sitter vi i matdelen så sänker jag i så fall tillfälligt fläkten till 1, men ibland gör jag inte ens det. Det beror på hur högljudda besökarna är