Livet går vidare. Risk för omval inomkort. Maria säger nej!
@MangeH: Matte var inte din starka sida?
Beror väl på vad man menar med svårt. Tyckte inte att alla kurser på Matematikprogrammet (160p) vid Liu var helt lätta...
Påstår du att minna siffror inte stämmer? Isf är du ute och cyklar för det är fakta.
Ta en sjuksköterska med 14000 kr i lön och medlem i Akademikernas erkända a-kassa i en genomsnittlig komun:
2006: Komunalskatt : 3 728:- , Avg till svenska kyrkan : 137:- Avg till a-kassa 94:- = 3 959:-
2010: Komunalskatt : 3 679:- , Avg till svenska kyrkan : 135:- Avg till a-kassa 90:- = 2 909:-
En person med 100 000,Genomsnittlig komun, Medlem i unionens A-kasssa:
2006: Komunalskatt: 31 477, Avg Svenska kyrkan 1 157:-, Avg Akassa: 102:-, Statlig skatt: 14 685:- Värnskatt: 3 027:- = 50 448
2010: Komunalskatt: 31 449, Avg Svenska kyrkan 1 158:-, Avg Akassa: 234:-, Statlig skatt: 13 607:- Värnskatt: 2 728:- = 47 422
Ang att att maria säger nej är det inte helt klart. De har mycket att vinna på att samarbeta.
Att få igenom några viktiga frågor kan vara guld värt.
Sen tror jag att det är rätt stor risk att de rödgrönas sammarbete snart spricker.
S kommer att behöva ransaka sig sjävla och se varför de misslyckats så kopiöst i detta val.
En stor anledning är Mona Sahlin. Hennes förtroende har alltid varit lågt.
En annan stor anledning är sammarbetet med V och lars ohly.
Jag tror att de hade varit mycket starkare och hade nått större siffror totalt
om de enbart samarbetat med Mp. Lars Ohly och hans bröstpumps politik har kostat
S mycket. En röst på S har ju även varit en röst på V och det tror jag har slagit tillbaka
på socialdemokratin. Dessutom har många åsikten att V inte kan föra en ansvarsfull ekonomisk politik.
Samarbetet med V har varit en stor anl till S misslyckande.