0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mycket sifferbollande här.Min arbetslöse 23-årige son vågade ta steget att starta eget........tack vare ROT avdraget.Istället för att belasta statskassan betalar han nu skatt varje månad.Jag har lejt en städfirma att tack vare RUT avdraget städa min stuga en gång i månaden.Mina gamla sjuka föräldrar löpte ingen ny gräsklippare, när den gamla klipparen gick sönder. De utnyttjar nu RUT avdraget till gräsklippning. De slipper flytta till äldreboende, utan kan bo kvar i sitt hem de byggde för 50 år sedan.Hur många ex vill ni sossar ha på positiv allianspolitik?
Måste instämma. Rut avdraget är ju fantastiskt. Är ju perfekt att ngn stackars underbetald kvinna kan gå med moppen hemma hos ngn Anna Anka typ som aldrig gjort ett handtag själv..... Mvh John
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 18 september 2010, 10:24:43det var inte det jag menade.....oppositionen ville stoppa in ett antal miljarder i SAAB för att rädda det innan likvidationen.....får jag det också?förstår att du bor i Trollhättan och är insatt i SAAB....eller?Finns flera sätt att rädda ett företag med många anställda. För det finns ett värde i Saab trotts allt. Det ser vi nu när nya 9-5 kommer att sälja ganska bra. Ser dem vimmla redan kring ÅF. (Bor i Eskilstuna och har en bästakompis som var en av få Kronofogdar i mellansverige. Han jobbar nu på advokatbyrå med just konkurser.)
det var inte det jag menade.....oppositionen ville stoppa in ett antal miljarder i SAAB för att rädda det innan likvidationen.....får jag det också?förstår att du bor i Trollhättan och är insatt i SAAB....eller?