0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sahlin ville äga Saab för att rädda jobb. Dyra jobb.........suck.....
Jag tycker precis tvärtom vad Rickard tycker.S är alldeles för konservativa och vågar inte tänka tio-tjugo år framåt och vill styra den enskilde människan och hans familj istället för att låta det individens fria val var energikicken.Med en S-regering är det bara att anpassa sig i ledet: In med alla barn på dagis, etc.Satsingen på höghastighetståg för 100 miljarder mellan storstäderna i ett av världens minsta länder...lär knappast påverka den globala miljön. Den nuvarande regeringen är den bästa vi har haft sedan jag började rösta för 35 år sedan.
Om vi snackar barnkrubbor och har USA som förebild så är vi jävligt illa ute. Man får vara glad om företaget man jobbar på har "daycare" annars får var och en köpa barnvakt. Så blir det här också om 20år.
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 09:36:46Om vi snackar barnkrubbor och har USA som förebild så är vi jävligt illa ute. Man får vara glad om företaget man jobbar på har "daycare" annars får var och en köpa barnvakt. Så blir det här också om 20år.Vill rätta dig lite, så blir det här om 20 år om alliansen får fortsätta regera, inte annars.
Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 09:23:17Sahlin ville äga Saab för att rädda jobb. Dyra jobb.........suck.....Det gör du redan igentligen! Vet du inte om att staten betalat ut Saabslöner. De skall nu tillbaka. Kronolle håller på driva in i dagrna. Troligen blir det långnäsa! Vad är skillanden? Jag tycker själv att man skulle konkat Saab och köpt boet. HAde staten köpt Saab hade man kunnat sålt det med vinst idag eller imorgon... Saab är ett mycket dålit exempel som bör undvikas att ta upp av Alliansen. Blir bara fel.
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 09:29:11Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 09:23:17Sahlin ville äga Saab för att rädda jobb. Dyra jobb.........suck.....Det gör du redan igentligen! Vet du inte om att staten betalat ut Saabslöner. De skall nu tillbaka. Kronolle håller på driva in i dagrna. Troligen blir det långnäsa! Vad är skillanden? Jag tycker själv att man skulle konkat Saab och köpt boet. HAde staten köpt Saab hade man kunnat sålt det med vinst idag eller imorgon... Saab är ett mycket dålit exempel som bör undvikas att ta upp av Alliansen. Blir bara fel.Om mitt företag håller på att konka kan jag oxå få skattepengar då?
det var inte det jag menade.....oppositionen ville stoppa in ett antal miljarder i SAAB för att rädda det innan likvidationen.....får jag det också?förstår att du bor i Trollhättan och är insatt i SAAB....eller?
ägdes inte både volvo och saab av gm och ford innan 2006??alltså är det alliansens fel att dom såldes vidare??