0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 22 september 2010, 13:08:35Citat från: utopiazz skrivet 22 september 2010, 12:54:45Inte helt otroligt att det handlar om rättigheter.Du kan prova att högerklicka på programmets ikon och välja "Kör som administratör". Det ger programmet lite högre rättigheter i operativsystemet och det brukar lösa scripting problem"Har prövat alla kompatibilitets lägen så som xp och vista samt olika service pack ."Jag har läst den generella beskrivningen förr men av ren reflex litar jag inte på den beskrivningen (har jobbat lääääänge med IT frågor)Orkar inte bläddra igenom tråden igen men jag kommer inte ihåg att jag sett vilken version av Windows 7 det handlar om.
Citat från: utopiazz skrivet 22 september 2010, 12:54:45Inte helt otroligt att det handlar om rättigheter.Du kan prova att högerklicka på programmets ikon och välja "Kör som administratör". Det ger programmet lite högre rättigheter i operativsystemet och det brukar lösa scripting problem"Har prövat alla kompatibilitets lägen så som xp och vista samt olika service pack ."
Inte helt otroligt att det handlar om rättigheter.Du kan prova att högerklicka på programmets ikon och välja "Kör som administratör". Det ger programmet lite högre rättigheter i operativsystemet och det brukar lösa scripting problem
Jag har också jobbat med datorer och operativsystem från MS länge och kan väl påstå att komp-lägena i Windows 7 inte är allt för bra. Säger Thermia att det skall fungera så skall de det. Vore nice om oraklet kunde e-posta programmet till mig så kunde jag kika på vad det är för fel.Home Premium 64-bit är det vanligaste. Men det spelar ingen roll. Samma komp-lägen ända upp i enterprise. Från pro kan man köra Windows XP pro virtuellt. Då kanske det fungerar.
Om han inte testat att köra appen i "Windows XP Mode" så har han inte testat alla kompatibilitetslägen. http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspxTyvärr finns det inte i Premium och Starter (avsett 32 eller 64-bitars).
Citat från: utopiazz skrivet 22 september 2010, 16:19:10Om han inte testat att köra appen i "Windows XP Mode" så har han inte testat alla kompatibilitetslägen. http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspxTyvärr finns det inte i Premium och Starter (avsett 32 eller 64-bitars).Oraklet skriver på första inlägget "Har prövat alla kompatibilitets lägen så som xp och vista samt olika service pack " Home Premium 64-bit är det vanligaste. Men det spelar ingen roll. Samma komp-lägen ända upp i enterprise. Från pro kan man köra Windows XP pro virtuellt. Då kanske det fungerar. Om han inte testat att köra i Virtual PC så har han inte testat alla lägen
Citat från: MGKea skrivet 22 september 2010, 16:36:51Citat från: utopiazz skrivet 22 september 2010, 16:19:10Om han inte testat att köra appen i "Windows XP Mode" så har han inte testat alla kompatibilitetslägen. http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspxTyvärr finns det inte i Premium och Starter (avsett 32 eller 64-bitars).Oraklet skriver på första inlägget "Har prövat alla kompatibilitets lägen så som xp och vista samt olika service pack " Home Premium 64-bit är det vanligaste. Men det spelar ingen roll. Samma komp-lägen ända upp i enterprise. Från pro kan man köra Windows XP pro virtuellt. Då kanske det fungerar. Om han inte testat att köra i Virtual PC så har han inte testat alla lägen