0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaret. Jag får grotta lite i det och kolla upp med firman som montera den. En fråga kvarstår dock, det är om Fighter 200p funkar på samma sätt som Master 104:an gjorde eller får jag förvänta mig att ventilationen styrs på annat sätt?
Skriver på tråden igen. Jag har haft en vent. snubbe som kollade över systemet. Han skulle kolla upp hur den funkade och återkomma till oss. Jag har ytterligare funderingar hur Lva 1 och nibe funkar ihop. När vi hade CTC Master 104 inkopplad gick ventilationen liksom i cyklar d.v.s. att fläkten gick igång och blåste med högre effekt med jämna mellanrum. Nu blåser det knappt ifrån tilluften och det går aldrig upp i effekt i fläkten. Vi har trott detta är så det ska vara med den nya nibe´n. Något känns dock fel. Vent. snubben kollade över luftflödena och fastslog att utluften var nästan ok men tilluften var lika med noll på vissa ställen (inte konstigt vi har haft dålig vent. inne ). Borde inte nibe´n styra LVA 1:an så den går i samma cykler som Master´n gjorde? Ventilationsnubben återkommer i veckan (han hade väl inte sett denna inkoppling förut) igen men det vore bra om ni som är insatta i detta kunde hjälpa mig att guida honom och mig själv till källan av felet.