0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du en termometer ta temperaturen på tjock och tunna röret, samt utblåset från innerdelen och på ovansidan av den,de låter som att de kan finnas luft i den, har du vakuumsugit innan du startade maskinen?
en av mina pumpar låter så när den går på låg effekt, och jag tror det är för att köldmedierören gör en tight S-kurva direkt efter utedelen.(det fick bli som det blev när det inte blev som det skulle ) och ja, jag har vacuumsugit fackmannamässigt, så det beror inte på det..
Citat från: vptommy skrivet 13 augusti 2010, 00:45:18Har du en termometer ta temperaturen på tjock och tunna röret, samt utblåset från innerdelen och på ovansidan av den,de låter som att de kan finnas luft i den, har du vakuumsugit innan du startade maskinen?Maskinen installerades för 4 år sedan av professionella installatörer. Den fungerar bra för övrigt, det är bara ljudet jag funderar på. Kan inte säga om det har varit där hela tiden, har lagt märke till det nu när jag håller på med andra arbeten kring denna platsen. Inser inte heller hur en temperaturskillnad skulle kunna tala om för mig om det är luft i systemet?Citat från: Oskar P. skrivet 16 augusti 2010, 23:41:05en av mina pumpar låter så när den går på låg effekt, och jag tror det är för att köldmedierören gör en tight S-kurva direkt efter utedelen.(det fick bli som det blev när det inte blev som det skulle ) och ja, jag har vacuumsugit fackmannamässigt, så det beror inte på det..Mina rör gör också ett par kraftiga svängar direkt närmast enheten. Kanske det påverkar...