0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet i katten vad detta beror på, men kanske...Det är så att VV start och stopp temp ändrar sig i menyerna, det ställer in sig på fabriksinställningarna vid 2 tillfällen Vill ha start och stopp till VV på 46-50ºC, inte som från fabrik på start och stopp på 52-53 ºC KAN vara så att vid ett av dessa två tillfällen har jordfelsbrytaren löst ut och då kanske nollat pannan så den gått över till fabriksinställning på VV Vid det andra tillfället har jag en gång stängt av panna och VP i ett par dagar, kan det nolla pannan Vid det andra tillfället bröt jag strömmen både på "knappen" på pannan, på den extra monterade brytarn brevid pannan och även slog över de tre säkringar som går till pannan på Noll.Nån som har en teori, eller kan jag ha rätt?
Citat från: joka83ed skrivet 09 augusti 2010, 14:22:12Vet i katten vad detta beror på, men kanske...Det är så att VV start och stopp temp ändrar sig i menyerna, det ställer in sig på fabriksinställningarna vid 2 tillfällen Vill ha start och stopp till VV på 46-50ºC, inte som från fabrik på start och stopp på 52-53 ºC KAN vara så att vid ett av dessa två tillfällen har jordfelsbrytaren löst ut och då kanske nollat pannan så den gått över till fabriksinställning på VV Vid det andra tillfället har jag en gång stängt av panna och VP i ett par dagar, kan det nolla pannan Vid det andra tillfället bröt jag strömmen både på "knappen" på pannan, på den extra monterade brytarn brevid pannan och även slog över de tre säkringar som går till pannan på Noll.Nån som har en teori, eller kan jag ha rätt? När jag stängde av pannan igår för att rengöra partikelfiltret och sen satte på den igen, var tex. anslutningseffekt "nollat" så jag fick ställa om det igen... har inte kollat några andra inställnigar än.. har inte hunnit gjort några än... men det är ju skumt att den inte "kommer ihåg"
Jag har gjort min strömlös med arbetsbrytaren utan att instsällningarna har försvunnit.Vad jag däremot har märkt är att driftstidsstatistiken blir konstig - Den nollas inte, men man tappar en massa timmar/kWh...
Citat från: meshugg skrivet 27 oktober 2010, 08:39:07Citat från: joka83ed skrivet 09 augusti 2010, 14:22:12Vet i katten vad detta beror på, men kanske...Det är så att VV start och stopp temp ändrar sig i menyerna, det ställer in sig på fabriksinställningarna vid 2 tillfällen Vill ha start och stopp till VV på 46-50ºC, inte som från fabrik på start och stopp på 52-53 ºC KAN vara så att vid ett av dessa två tillfällen har jordfelsbrytaren löst ut och då kanske nollat pannan så den gått över till fabriksinställning på VV Vid det andra tillfället har jag en gång stängt av panna och VP i ett par dagar, kan det nolla pannan Vid det andra tillfället bröt jag strömmen både på "knappen" på pannan, på den extra monterade brytarn brevid pannan och även slog över de tre säkringar som går till pannan på Noll.Nån som har en teori, eller kan jag ha rätt? När jag stängde av pannan igår för att rengöra partikelfiltret och sen satte på den igen, var tex. anslutningseffekt "nollat" så jag fick ställa om det igen... har inte kollat några andra inställnigar än.. har inte hunnit gjort några än... men det är ju skumt att den inte "kommer ihåg"Beror på hur du "bryter" strömmen.Stänger du av VP:n på on/off knappen ska den inte nollas, men kanske däremot om du gör VP:n strömlös.