0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmm... Jag har precis köpt en Mitsubishi pump till andrahuset från dem utan problem och ska ha installation i nästa vecka av kylservice. Hoppas detta går vägen...har du kollat om deras sidor äe indexerade på web.archive.org ?
När du har lagt en order på deras webshop så får du väl ett mail med ordebekräftelse, eller?Jadå, att jag köpt pumpen som inte fanns...
Som så många andra gånger har jag fått helt annan info från den berörda motparten än vad som påstås i det första inlägget.Vem som har rätt och vem som har fel låter jag vara osagt, men jag vet vem jag tror mer på.Att använda forum/internet för att smutskasta företag är ett otyg, och det borde vara olagligt, speciellt om man inte har på fötterna i sin kritik.Det är min uppfattning - och den står jag för.
Har företaget gjort fel?Vet vi det?Jag vet i vart fall vilket pris som gällt hela förra hösten, det går kolla på prisjakts pristrend. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=403155Och det var ju huvudsakligen priset som var kritiken?Att man inte kan få en värmepump monterad samma vecka man köper den mitt under brinnande högsäsong är väl inget att gräla över, eller?Att som ny medlem smutskasta ett företag, och vara så arg att man hotar med att starta en hatsajt är inte en relevant reaktion på problemen även om påståendena hade varit sanna.Normalt plockar jag bort eller redigerar denna typ av trådar, men jag har gett polarpumpen ett par dagar på sig att komentera detta om de vill.Jag förstår att jag direkt skulle bli anklagat för att vara "köpt" av polarpumpen (p.g.a. deras annonering) om jag raderade denna typ av inlägg omgående, och därför får de till skillnad från företag som inte annonserar här stå ut med att bli lite mer utsatta, då det är viktigt för mig att bevisa mitt oberoende gentemot mina annonsörer.Jag hyser dock ett väldigt stort förakt mot alla de som med hjälp av mer eller mindre osanna påståenden använder sig av internet för att i rent utpressningssyfte pressa mer eller mindre oskyldiga företag att "betala sig" fria från kritiken.Vore det inte olagligt skulle jag mer än gärna i fall som detta gå ut med all info jag brukar få av de som smutskastas i liknande trådar som denna.Inte sällan är personerna som använder internet på detta sätt kriminella, på obestånd, och har en historia av liknande tvister i snart sagt alla affärer de gjort.Men som sagt, det är inte tillåtet att offentligöra denna typ av uppgifter när det rör privatpersoner.
Det är mycke man kan önska när det gäller köp av värmepumpar.Tänker då på dom som nu köper en pump från nå´n av alla värme pumps försäljare och får efteråt veta att installationen blir om 2 månader.När har man rätt att bli förbannad?Man borde inte få sälja fler pumpar än man hinner montera upp,man ska ju inte behöva vänta så länge att den nya pumpen blivit fjolårets modell?När jag köpte min pump(Början av februari 2010 och sedan tog kontakt med företaget som skulle montera den så sa dom,,ja vi kommer i slutet av mars början på april..jag blev så förbannad att jag höll på att gå upp i atomer..facit blev att jag fick den monterad efter 2 veckor med kraftig påtryckning.Skall nu köpa en pump till,och jag kommer kräva att pumpen skall upp på en vecka annars blir det ingen affär.Dogge
Citat från: doggydoggen skrivet 22 december 2010, 17:17:32Det är mycke man kan önska när det gäller köp av värmepumpar.Tänker då på dom som nu köper en pump från nå´n av alla värme pumps försäljare och får efteråt veta att installationen blir om 2 månader.När har man rätt att bli förbannad?Man borde inte få sälja fler pumpar än man hinner montera upp,man ska ju inte behöva vänta så länge att den nya pumpen blivit fjolårets modell?När jag köpte min pump(Början av februari 2010 och sedan tog kontakt med företaget som skulle montera den så sa dom,,ja vi kommer i slutet av mars början på april..jag blev så förbannad att jag höll på att gå upp i atomer..facit blev att jag fick den monterad efter 2 veckor med kraftig påtryckning.Skall nu köpa en pump till,och jag kommer kräva att pumpen skall upp på en vecka annars blir det ingen affär.DoggeDu kanske ska tajma så att du köper pumpen under försommaren och inte när du behöver värmen omedelbums?Sen kan man ju tycka att du före eller vid köp av pump kan/ska fråga hur lång leverans/installationstid det är just då.Kan säga att ett krav på installation från vår firma i dessa tider (läs vinter och kallt) på 1 vecka är något som kunderna kan glömma dels pga jobb börda dels pga att vädret inte tillåter det, det är ju faktiskt så (som många dock verkar tro) att vi inte sitter på arslet och väntar på att nästa kund ska ringa för att kasta oss i bilen och åka dit.