Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Polarpumpen och pris...  (läst 11106 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nikitalord

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 233
  • Karma +0/-0
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #15 skrivet: 29 december 2010, 15:37:46 »
Min erfarenhet av näthandel.

Bokade och betalade min pump den 23/11  och eftersom toshiba här i smÃ¥land själva sa att man hade väntetid fram till vecka 49 sÃ¥ lades orden hos polarpumpen som lovade att pumpar skulle komma redan torsdagen vilket borde vara den 26 och sen monteras snarast möjligt förbetalda ordrar behandlades först.  SÃ¥ pga av tidigast möjliga möjlighet att fÃ¥ pump pÃ¥ plats valdes självklart polarpumpen. 

Efter lite pÃ¥stötningar och eftersom ingen pump ännu gÃ¥tt iväg mer än 2 veckor senare ändrades beställningen frÃ¥n en ras 13 till en ras 10 och dÃ¥ gick pumpen iväg samma dag och ankom här dagen efter. lite mer pÃ¥stötningar och installatör skulle dyka upp redan till helgen, montörerna dök upp mÃ¥ndagskvällen den 13/12 stressad men gjorde sitt jobb, dock gjordes miss att slimmodelen öppnar sin vinge rätt mycket nedÃ¥t och medhjälparen missade dörren öppnades inÃ¥t , innerdelen sattes 1 cm över dagmÃ¥ttet för lÃ¥gt för att gÃ¥ fritt för dörr samt att en täck böj glömdes monteras eller lämnas pÃ¥ platsen men lovats att skickas i efterhand.  men smÃ¥ missar kan ju alla göra.

samma dag montören skulle dyka upp ringde Toshiba och frågade om jag ville ha pump från dem nu när de hade i lager samt monteringsmöjlighet omgående jag svarade dem ärligt att eftersom de tidigare gett besked om längre vänte tid så valde jag polarpumpen men med facit i hand så hade jag nog kunnat vänta ytterligare en dag.

Pumpen jag fick saknade högra fästet till vingen vilket montören pÃ¥talade att jag skulle ta med företaget som sÃ¥lt den eftersom det var en fabriksmiss. Polarpumpen kontaktades dels för fabriksmissen och sen för den pris diffen som var pÃ¥ den betalda pumpen enl fakturan samt den skickade och monterad enl ändrad order. 

Nu ville de behÃ¥lla mellan skillnaden säljare Fredxxx menade att monteringen hade blivet onödigt dyr med 5 hÃ¥ltagningar och pÃ¥ frÃ¥gan vem som var ansvarig för polarpumpen ville han inte uppge utan bröt samtalet med att bara lägga pÃ¥ luren.  Detta var ju lögn ang hÃ¥ltagningar och saltad monteringsfaktura,  jag ringde upp montören som menade pÃ¥ att de var tvÃ¥ riktiga hÃ¥l som räknades (ett felborrat och 2 för att förenkla dragningen samt lite extra rör bjöd han pÃ¥) montören hade ingen avsikt att salta pÃ¥ sin monteringskostnad. När jag pÃ¥pekade att man tänkt behÃ¥lla prisdiffen pÃ¥ pumparna med hänvisning till att han skulle ha debeterat mer sÃ¥ sa han att det är väl sÃ¥nt man fÃ¥r ha med i beräkningen när man handlar pÃ¥ nätet han sa vidare att han stod för det han sagt när han lämnat mig dvs att han bjöd pÃ¥ de meter rör som gÃ¥tt Ã¥t extra samt 2 hÃ¥l i ett skÃ¥p med andra ord ingen extra debitering.

Efter lite mer ringande till polarpumpens mobilnummer (de är nog 4-5 st som kan svara sÃ¥ viktigt med dem att att ta namn pÃ¥ den man gör affär med) fick jag äntligen tag pÃ¥ den som haft försäljningen till mig och sÃ¥ klart skulle prisdiffen betalas tillbaka det hade ju han lovat redan vid order ändringen vid det försenade utskicket.   

Summa summarum:  det blev i slutändan längre väntetid innan pump var pÃ¥ plats (toshibas utlovade ju vecka 49)  istället för vecka 51,   
2 års garanti istället för 5 års
pris diff på några tusen men läggar man till att polarpumpen försökte blås mig på prisdiffen är skillnaden på toshibas pris försumbar.

förhandsbetalning i mitt fall några veckor tidigare istället för faktura efter utfört jobb.
Att toshiba pumpen saknade del som håller vingen på plats hade nog en toshiba montör upptäckt direkt vid uppackningen , jag har förståelse för att en montör som åkt 25 mil för montering så åker nog grejerna upp även om något litet felar.

PÃ¥ min toshiba slim gör vingen en hel rörelse vid avstängning samt vid pÃ¥sättning gÃ¥r ut och öppnar med vingen helt öppen nedÃ¥t detta gör att innan man haft väck dörrfodret och kapat ner det och dörr sÃ¥ spelar det kvitta att högra fästet saknades som hÃ¥ller fast vingen frÃ¥n att fladdra loss, jag Ã¥ker ju ändÃ¥ pÃ¥ att köra utan vinge.    Denna öppningsrörelse bör man ha med i beräkningen när man väljer en slim polar 1 som ska sitta ovanför dörr om dörren öppnas Ã¥t samma hÃ¥ll som innerdelen monteras.

 


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!