0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då har vi 361kWh för Juli. Ingen uppvärmning alls, vilket gör att man kan anta att denna månadär eller utgör hushållsström och varmvatten. Det skulle innebära att 361 x12 = 4332 kWh/år resten borde ju då utgöra ren uppvärmning av den totala årsförbrukningen. Målet är att gå från 20000 till 13400kWh per år, och det ser ut som att gå vägen. 13400-4332kWh = 9068kWh i ren uppvärming/år. Det är dessa kilowatt som jag nu jagar.....
tror det vore mera rättvist att alla redovisade den totala förbruk ingen samt specad upp vad den innehöll//kjulakalle
HallåEn liten fråga:Varför tycks det vara så att "totalförbrukningen/mån/år"verkar vara så viktig? Jag menar om en familj aldrig lagar mat hemma och bor mestadels i husvagn,är det intressant för andra vad totalförbrukningen hos dom är?Är inte det viktiga vad v/p:n och elpannan och vvb:n drar/kostar?Det finns en del som bara redovisar t.ex v/p-vv sommar halvåret,det är det jag tycker är intressant. ThumbsupHur mycket lampor,spis,datorer,tv drar hos andra är enl.mitt tycke inte alls intressant.Jag kan ju ändra mej om det finns ett bra svar....//Thommy J