0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Givetvis!!!!! Har då aldrig hört en säljare säga annat!! Men ändå totalt värdelöst att inte vingen går att ställa i önskat läge oavsett värme eller kyla! Och om jag skulle handlat min maskin hos din Åf, vad skulle han sagt då??? Funkar perfekt..inga problem! Den orkar blabla..han fick ju sälja en maskin!Självklart vill jag ha iväg värmen, och då ska vingen stå rakt ut, inte rakt ned!!Värma 270kvm, ja i + 10 kanske.
Jag har aldrig fått bra effekt av min Panasonic när jag provat att blåsa varmluften rakt ner, och inte heller rakt ut.Det stämmer ju att värmen stiger, men i min öppna planlösning så har det funkat bäst att blåsa snett rakt ner, ca 45grader som Nocrian gör.Blir intressant att få prova den nya kraftiga Nocrian så man kan få varmluften att blåsa kraftigare snett neråt.Rakt utåt kör jag ibland på natten när jag vill ha mera värme till övervåningen.Tror att mkt beror på vilken planlösning man har.
Citat från: Jonas70 skrivet 01 augusti 2010, 13:40:35Jag har aldrig fått bra effekt av min Panasonic när jag provat att blåsa varmluften rakt ner, och inte heller rakt ut.Det stämmer ju att värmen stiger, men i min öppna planlösning så har det funkat bäst att blåsa snett rakt ner, ca 45grader som Nocrian gör.Blir intressant att få prova den nya kraftiga Nocrian så man kan få varmluften att blåsa kraftigare snett neråt.Rakt utåt kör jag ibland på natten när jag vill ha mera värme till övervåningen.Tror att mkt beror på vilken planlösning man har.Hej Jonas! Om det inte har fungerat väl med din Panasonic att blåsa varmluften vare sig nedåt eller rakt ut så tyder väl detta helt klart på att du har haft en alldeles för dålig/liten värmeeffekt på den pumpen ifh till din uppvärmningsyta/behov i ditt hus isf anser jag. Mvh Raffen.
Skickade APAN's kommentarer till min lokala åf. och fick följande svar:"Man skall kasta ned värme som sedan stiger och kasta ut kyla som sedan sjunker så jag vet inte vad den här kunsumenten menar. Jag har inte en enda kund som har klagat på detta och det hade jag garanterat fått om något skulle vara felbyggt. Alla pumpar fungerar på detta sättet.Hans problem är att han har den i hallen som han inte uppger hur många kvadrat det är.Maskinen kan värma 270 kvadrat och sitter i en hall som kanske är 10 kvadrat.Då returnerar luften tillbaka till innedelen som känner att det är för varmt och stänger av.Hade den kunden läst på så hade han skaffat sig en Sanyo med temperaturesensorn i innedel eller i fjärrkontrollen, så hade maskinen fungerat bättre. Tycker att det är fel att skylla på maskinen."Nu har jag själv beställt en Nocria med installation 9 aug.Pratade även med andra åf. Det är den starkaste pumpen i prisklassen.