0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Föreskrifterna för gipsning i våtrum har nyligen ändrats.Tidigare var vi tvungna att montera våtrumsgips( á 350:-/skiva) i hela badrummet.Nu har reglerna ändrats och det räcker i duschzon + i meter åt sidan.Att till 100% följa alla föreskrifter utan att tänka själv....innebär att hängslen och livrum måste bytas, dras åt, hissas upp och ändras....ofta.Apan lever....och jag...+ alla de som inte har en aning om vad BBR idag säger om vattentemperatur eller våtrumsskivor....
@Gano: Jodå, jag vet också att det finns mer än ett sätt att ordna värme och varmvatten.Om du t.ex. har en avskild volym i toppen av ack.tanken som skyddas av en skiktningsplåt(eller en stratifier), så kan du ha elpatronen där utan några speciella problem. Du får dockaldrig lämna lägre temp. ut från en slingberedare än 55 grader och vattnet skall hålla minst50 grader vid tappställena.Jag tillåter mig att tro att din tidsstyrning inte riktigt når upp till dessa krav?Om den inte uppfyller kraven, så jämför vi ju äpplen och päron, eller hur?