0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle aldrig köpt den, edge-lit LED är som gjort för problem och jag har sett ett par tester där de noterat att just denna modell är riktigt dålig.Bilda dig en egen uppfattning och framförallt använd dina egna ögon:http://hometheaterreview.com/sony-kdl-52ex700-led-lcd-hdtv-reviewed/http://www.zdnet.com/reviews/product/flat-panel-tvs/sony-bravia-kdl-52ex700/33949837
Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 42" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.
Citat från: hokanp skrivet 21 november 2010, 18:44:37Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 42" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.Tyvärr vet du inte vad du pratar om... vad gäller plasma. Det är allt annat än ute och dessutom den enda tekniken som funkar bra med 3D.
Citat från: Mike skrivet 21 november 2010, 20:36:54Citat från: hokanp skrivet 21 november 2010, 18:44:37Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 42" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.Tyvärr vet du inte vad du pratar om... vad gäller plasma. Det är allt annat än ute och dessutom den enda tekniken som funkar bra med 3D.Konstigt när flera av de stora har lagt ner sin tillverkning för att satsa på 3D LED TV. Sedan har vi ju OLED som finns runt hörnet. Nä stora klumpiga och energikrävande Plasma har gjort sitt.
Citat från: hokanp skrivet 22 november 2010, 07:12:01Citat från: Mike skrivet 21 november 2010, 20:36:54Citat från: hokanp skrivet 21 november 2010, 18:44:37Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 46" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.Tyvärr vet du inte vad du pratar om... vad gäller plasma. Det är allt annat än ute och dessutom den enda tekniken som funkar bra med 3D.Konstigt när flera av de stora har lagt ner sin tillverkning för att satsa på 3D LED TV. Sedan har vi ju OLED som finns runt hörnet. Nä stora klumpiga och energikrävande Plasma har gjort sitt. Det verkar som om det behövs lite mera fakta här : Ta till att börja med och koppla in en energimätare till TVn . Jämför gärna både en LCD och Plasma . Plasma drar mindre ström vid mörkare bild , vilket det ofta är när man ser på filmer . Och jag vågar påstå att jag ej är enda som förstått det !
Citat från: Mike skrivet 21 november 2010, 20:36:54Citat från: hokanp skrivet 21 november 2010, 18:44:37Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 46" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.Tyvärr vet du inte vad du pratar om... vad gäller plasma. Det är allt annat än ute och dessutom den enda tekniken som funkar bra med 3D.Konstigt när flera av de stora har lagt ner sin tillverkning för att satsa på 3D LED TV. Sedan har vi ju OLED som finns runt hörnet. Nä stora klumpiga och energikrävande Plasma har gjort sitt.
Citat från: hokanp skrivet 21 november 2010, 18:44:37Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 46" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.Tyvärr vet du inte vad du pratar om... vad gäller plasma. Det är allt annat än ute och dessutom den enda tekniken som funkar bra med 3D.
Plasma är väl rätt så ute. LED skulle jag satsa på men min 46" LCD får hänga med några år till.Är inte känslig för solljus. Har ungefär samma för¨hållande som TS med mycket fönster i rummet. Funkar bra dagtid och på sommaren.
Min 28" CRT drar 70W Thumbsup