0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Skoj? Har nog lika skoj som du! Dag och natt så går det ca 1.5kwh i standby, sen 5-7kwh när vi är hemma, och använder datorer och 2-3 tv, matlagning mm.Och som sagt knappast ensam..Kommer nog inte i närheten med nya huset, cirkpumpar och fläktar, men kommer att optimeras..
Jag har nu kollat under 9 dagar och hamnade på 11.2 kWh per dag.Jag kan ju säga att jag inte snålar på el
Citat från: Hansson skrivet 07 juli 2010, 09:45:27Jag har nu kollat under 9 dagar och hamnade på 11.2 kWh per dag.Jag kan ju säga att jag inte snålar på elVad uppskattar du att din dags förbrukning skulle ligga på om du snålade? Du kokar ditt tappvatten med vedpannan?
Citat från: MGKea skrivet 07 juli 2010, 09:48:28Citat från: Hansson skrivet 07 juli 2010, 09:45:27Jag har nu kollat under 9 dagar och hamnade på 11.2 kWh per dag.Jag kan ju säga att jag inte snålar på elVad uppskattar du att din dags förbrukning skulle ligga på om du snålade? Du kokar ditt tappvatten med vedpannan?Jag värmer varmvattnet med ved men toppar det med el.Logg datorn drar 85w den står på jämt.Har en bärbar dator i köket som oxå är på jämt.40 w vill den ha.2st pax fläktar står oxå på.Typ 15w var skulle jag tro dom drar
Använder Ipad'en tilll närmare 100% av all datortid, klart överlägsen!