0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Beror på hur mycket VV som går? Eller kör du golvvärme med på sommaren? Tycker det låter lite mycket, men är det inkl vent?/A.
Citat från: Apan skrivet 30 juni 2010, 14:13:15Beror på hur mycket VV som går? Eller kör du golvvärme med på sommaren? Tycker det låter lite mycket, men är det inkl vent?/A.Skämtar du eller? 6kWh för en värmepump att koka lite vatten... det är ju f*nme bra!
Citat från: MGKea skrivet 30 juni 2010, 14:21:52Citat från: Apan skrivet 30 juni 2010, 14:13:15Beror på hur mycket VV som går? Eller kör du golvvärme med på sommaren? Tycker det låter lite mycket, men är det inkl vent?/A.Skämtar du eller? 6kWh för en värmepump att koka lite vatten... det är ju f*nme bra!Om det är mig ni menar så har jag varken golvisvärme eller ventilation som går...
Citat från: joka83ed skrivet 30 juni 2010, 16:29:55Citat från: MGKea skrivet 30 juni 2010, 14:21:52Citat från: Apan skrivet 30 juni 2010, 14:13:15Beror på hur mycket VV som går? Eller kör du golvvärme med på sommaren? Tycker det låter lite mycket, men är det inkl vent?/A.Skämtar du eller? 6kWh för en värmepump att koka lite vatten... det är ju f*nme bra!Om det är mig ni menar så har jag varken golvisvärme eller ventilation som går...Kommenterade Apan som jag hoppas kommenterade Rollster...
Tycker då 6kw är mycket VV, helst när den produceras i värmepump..i direktel 6x3=18kw.
'låg-energi-hus' på solsidan i Pålgård, Hammarstrand, inuti timmarhus, solfångare från 2009, egen brunnvatten, 3 sovrum, kök från 2008 med vattenmatlant Lohberger kökspanna, nedre våning med veranda på fram-och baksidan och cronspis, övre våning med stor öppen rum med öppen metal-kamin, flera nya fönstrar, ny ytter- och verandadörr, trägolv från 2009, 3 källarrum med ny 750l vattentank, tomt ca 2000 qm med carport och vedboden, vi har en el-årsförbr. av 2600 kwh !!