0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Själv kommer jag inte under 30kWh/dygn. Pannan kokar för kråkorna också. Med hjälp av loggning har jag kommit fram till att hälften är hushållsel och resten är tappvatten. Vill påpeka att jag bara har led och energilampor, spis används sällan på vardagar, kyl och frys är ganska nya... fattar inte hur det är möjligt att lämma in allt under 15kWh. Känns nästan som om ......
Citat från: MGKea skrivet 29 juni 2010, 08:37:26Själv kommer jag inte under 30kWh/dygn. Pannan kokar för kråkorna också. Med hjälp av loggning har jag kommit fram till att hälften är hushållsel och resten är tappvatten. Vill påpeka att jag bara har led och energilampor, spis används sällan på vardagar, kyl och frys är ganska nya... fattar inte hur det är möjligt att lämma in allt under 15kWh. Känns nästan som om ...... Känns nästan som vad MGKea???
Citat från: joka83ed skrivet 29 juni 2010, 13:45:15Citat från: MGKea skrivet 29 juni 2010, 08:37:26Själv kommer jag inte under 30kWh/dygn. Pannan kokar för kråkorna också. Med hjälp av loggning har jag kommit fram till att hälften är hushållsel och resten är tappvatten. Vill påpeka att jag bara har led och energilampor, spis används sällan på vardagar, kyl och frys är ganska nya... fattar inte hur det är möjligt att lämma in allt under 15kWh. Känns nästan som om ...... Känns nästan som vad MGKea???Viss utebliven text måste man lämna till fantasin.
Vilken panna är det som kokar?
Citat från: purjo__ skrivet 29 juni 2010, 13:58:40Vilken panna är det som kokar? Kombin. "kokar" tappvattnet i mitt hus.
Frun min kom hem nyss, hon berättade att hon även kört diskmaskinen en vända oxå under det dygnet ThumbsupSka läsa av i morgon med och se vad som blevit detta dygn, ifall föregående dygn va ett "glädje" dygn...
Ja-a . Det är ej så lätt att få det att gå åt lite ström . 28.6.2010 (måndag) gick det åt 16kwh totalt enligt fjärravläsarn. På en 2-veckors-period bakåt från nu så har det gått åt 19kwh/dygn i medeltal . Det är nog så att Spis samt tvätt o tumlare tar en hel del . Minimalt med Standby eftersom vi använder strömbrytare på skarvdosor till t.e.x TV- digibox.... Apan , har du nå goda råd ?
Tänkte just säga det, Älvsbyhus har ju sin avfuktare i "källaren", skulle logga den och kolla../A.