De har en varsin elräkning... Då går den lösningen bort då... Surt, men det hade säkert blivit mycket lättare med effektlösningen?

Jaja, vi lämnar väl det...
Jag har tittat på ME GE25 (den minsta måste ju räcka för 40 kvm?!) och den har ju ändå en lägsta effekt på 1.3kW. Då antar jag att det blir väldigt mycket on/off på den, eller har jag fel då?
Om vi tittar på Toshiba Polar 2 minsta modellen (RAS-10PAVP-ND) så har den en lägsta effekt på 0.3kW.
Och läser man här:
http://www.energimyndigheten.se/sv/Hushall/Tester/Testresultat/Luftluftvarmepumpar/?productGroupId=20&productTestId=408Så ser man att COP-värdet vid 50% effekt är 5.5 så den verkar onekligen väldigt effektiv vid låga varv.
Men då kommer bakslaget att jag får betala 44.000 Kr efter rotavdrag så den går ju helt bort eftersom de pengarna får jag knappast tillbaka. Men enligt siffrorna bedömer jag maskinen som mycket lämplig.
Jag talade precis med en firma som säljer dessa små maskiner och han skrämde upp mig lite och berättade att maskiner för större utrymmen ofta frostar igen i sådana små utrymmen som jag har. Fast han kanske mest försöker skrämma mig till att köpa en dyr maskin.
Varför finns det inget facit i den här frågan?

Grejen är att mina hyresgäster betalar sin egen uppvärmning. Således vill jag ge dem en prisvärd uppvärmning för deras skull så att det inte blir onödigt dyrt. Samtidigt vinner inte jag något på att köpa världens dyraste maskin, för jag får inte tillbaka pengarna.
30.000 kr ungefär kan jag betala, mycket mer än så känns bara dumt.