0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Köp Electroluxen därför att jag har en och den fungerar aldeles utmärkt att värma upp mina 170kvm på vintern ner till ca -15 ºC. Dessutom är Electrolux duktiga på service. Innerdelens design är också enligt mitt tycke tilltalande. Unik vingfunktion ser till att värmen sprids på ett bra sätt.0,9? Jag har mätt av mycket lägre kW utan att den gått in i avfrostning. Loggar.
Citat från: MGKea skrivet 22 juni 2010, 13:51:30Köp Electroluxen därför att jag har en och den fungerar aldeles utmärkt att värma upp mina 170kvm på vintern ner till ca -15 ºC. Dessutom är Electrolux duktiga på service. Innerdelens design är också enligt mitt tycke tilltalande. Unik vingfunktion ser till att värmen sprids på ett bra sätt.0,9? Jag har mätt av mycket lägre kW utan att den gått in i avfrostning. Loggar.Okej, men du har alltså EXH12HX1W ur EXH-serien? Jag vet inte hur stor skillnaden är men jag kan läsa mig till... 2-stegskompressor och lägre ljudnivå.Hur upplever du ljudnivån? Enligt spec så är det typ lika som den modellen jag tittat på.
Raffen gav ju en ny infallsvinkel när det kommer till minimieffekterna vilket jag inte hade tänkt på innan.Electroluxen och Sanyon går ned till 0.9 vilket är klart lägre än ME. Däremot kan jag inte själv bedöma hur lågt den behöver kunna gå.Fråga från en nybörjare:Är konsekvensen av för låg lägsta effekt att maskinen kommer värma som en idiot, sen stänga av sig... sen värma som en idiot osv istället för att hela tiden hålla en jämn låg nivå? Man vill ju att den ska gå så jämnt och konsekvent som möjligt.