0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Missade helt denna tråden, så jag frågade i en annan. Jag tänkte också jag skulle blockera min elpatron, men tänkte samtidigt sätta in en kamin, med detta hoppas jag kunna ha elpatronen blockerad även på vintern, eller vad tror ni?
Citat från: Mangeboy skrivet 14 mars 2011, 19:40:54Missade helt denna tråden, så jag frågade i en annan. Jag tänkte också jag skulle blockera min elpatron, men tänkte samtidigt sätta in en kamin, med detta hoppas jag kunna ha elpatronen blockerad även på vintern, eller vad tror ni? Har en 410p + en LLVP, elpatronen blockerad, har stängt cirkulationen till radiatorkretsen (returen) som resulterar i att niben orkar värma tappvarmvattnet m h a endast kompressorn även när det är kallt ute. Elpatronen i vår 410p drar drygt 16 ggr mer el än kompressorn.
Citat från: svmh906 skrivet 15 mars 2011, 08:12:41Citat från: Mangeboy skrivet 14 mars 2011, 19:40:54Missade helt denna tråden, så jag frågade i en annan. Jag tänkte också jag skulle blockera min elpatron, men tänkte samtidigt sätta in en kamin, med detta hoppas jag kunna ha elpatronen blockerad även på vintern, eller vad tror ni? Har en 410p + en LLVP, elpatronen blockerad, har stängt cirkulationen till radiatorkretsen (returen) som resulterar i att niben orkar värma tappvarmvattnet m h a endast kompressorn även när det är kallt ute. Elpatronen i vår 410p drar drygt 16 ggr mer el än kompressorn.Har den bare ett elsteg