0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Du har en tjuv i pumpen!?Jag kollade på nin nya XE9 avslagen på On/Off knappen och inget effektutag har skett under ett dygn enligt den separata mätaren kopplat på pumpens matarkabel.Har ni andra kollat??? Hälsn. marnyk
Hejsan.När jag stänger av Mitsubihsin med on/off knappen så visar elmätaren 0W.När jag ställer in timern så kan den (väldigt sällan) visa att något drar 4W.En annan fråga till medlemmarna:Har ni stängt av pumpen för sommaren eller har ni den på?Jag har min på timer så den rullar på några timmar på natten annars upplever jag huset som lite rått.Bor i Sundsvall ute vid kusten och här har det inte varit så väldigt varmt (framtill igår vill säga) temperaturen har legat kring +10 dagtid men kväll / nattetid sjunker det ner mot +5-7 bara.
Hej!Kollade vad min pump drar i avstängt läge via fjärrkontrollen, utan att slå av arbetsbrytaren.Resultat: 8W (mätt med elmätare från Rickard)
Citat från: HPB skrivet 10 juni 2005, 06:29:05Hej!Kollade vad min pump drar i avstängt läge via fjärrkontrollen, utan att slå av arbetsbrytaren.Resultat: 8W (mätt med elmätare från Rickard)Tack HPB och Rickard,Måste kolla termostaten (om det överhuvudtaget finns någon). Det verkar troligt att värmeslingan (som förhindrar frysning av vattnet på bottenplattan) kan vara permanent inkopplad.Panasonic E9 DKE.
hej.. 120 kr spara nån annanstans i stället =) tvätta er 2 min mindre varje dag eller använd 2grader kallare vatten det sparar ni mer deg på..... eller varför inte koka maten dom sista 5 min på efter värmen på spisen...