0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns ingen klisterlapp på inner delen men en på ute delen och hela pumpen (inne och ute-del) visas på sidan 1 i denna tråd.Klisterlappen på ute-delen ser ut som detta:Brukar göra rent filtrera på inne-delen varannan vecka och enda märket som går att hitta är denna:PS - Fortfarande varmt och gott i hela huset och väntar nu bara på elräkningen så man kan jämföra med förra året.
Har sett flera Sverigepumpar med ändrade märkskyltar men jag har inte sett alla och om dom gör det idag måste jag låta vara osagt.Men om AVT maskinerna är ändrade i år så lutar det väl åt att Sverigepumparna är det fortfarande också.Borde finnas någon Sverigepump ägare här som kan ta ett foto och lägga ut på en nyinstallerad maskin.
FFS Mcrave han har redan bemött den typen av frågor :,v(
HejJag fick svar på frågan om CE-märkning. Man får INTE ta bort CE-märkning. Alla apparater ska vara försedda med väl synligt CE-märke. Om man ändrar i produkten (typ Allvärmeteknik) så ska man sätta sitt eget CE-märke på produkten. Det kan vara OK att behålla tillverkarens CE-märkning, men det måste nog vara godkänt av tillverkaren för att gälla. CE-märkninge förutsätter nämligen att man har följt reglerna. Mellan raderna läste jag ut att det inte kan bli serviceteknikern som gör fel då han jobbar med en omärkt maskin, det ansvaret faller på tillverkaren eller det företag som har utfört ändringarna.Har ni maskiner monterade i modern tid utan CE-märkning så kan det reklameras.MVH/Gano