0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
EDIT - efter påpekande av forumadministratörIsen har krympt lite under dagen. Det jag gjort är att ändra fläktstyrkan från auto till 3 av 5. Kanske inget att bråka om men det vet nog experterna här på forumet. Avtappningsröret är rent från is. Pumpen frostar nu av 2 ggr/timme. Ute är det - 9,8 och kylan ska fortsätta 2 veckor till. Fortfarande skäligt varmt i huset.
Avfrostningsröret sticker fram under utedelen, om det var så du menaden. Någon plupp har jag inte sett men ska titta igen imorgon. Avfrosning 2 ggr timma är inte klockad tid så dina 40 minuter kan stämma. Ibland tar avfrostningen mycket kort tid. Får klocka nästa gång men ni vet, väntar man händer inget just då. Exakt 20 minuter tog avfrostningen med tiden för fläkten att varva upp. Skvalpade en hel del.Kul man kan ha en fredagskväll, häcka på ett Värmepumpsforum, men är inte så intresserad av TV längre. Detta är mitt fredagsmys. Men spelar nog Mafia 2 ikväll. Befriande från online så jag slipper få däng av ungdomarna. Grafikkrävande spel värmer mer än både briketter (om man inte tokeldar) och värmepump.