Nu sitter den uppe och den sitter kopplad, lite provisoriskt men i väntan på en magnetventil så har jag bara en kran att öppna för att starta vattenflödet.
Mätt med IR termometer så har jag c:a 9 grader kallare utluft än inluft vilket verkar helt ok, vaknade i morse med 19grader och frös..
då var det 25grader på kvällen..
Nu till en fråga.. Jag mätte lite med voltmetern på kontakterna men hittar ingen ställe som verkar användbart för att styra magnetventilen, dock så verkar det som att den blinkar för felkod (ja den saknar ju nåt väsentligt..) och den går bara köra i fläkt-läge. så hur funkar elsystemet mellan inne och utedel?
Det finns ju tex en separat 2-ledar kabel mellan inne och utedel, och det verkar inte komma nån spänning från den i innedelen så jag tänkte att den kanske ska byglas för att simulera en OK signal från utedelen?
Sen så finns det en kopplingsplint för utomhusdelen märkt med "N", "L", "2" och skyddsjord, N eller L är "live" beroende på hur stickproppen sitter.. En snabb förklaring här skulle underlätta med
Vet inte om det skiljer mellan tillverkare men det här är en nordic air..