0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...men jag lovar inte att de kommer med på listan om jag inte håller med...
Jag gillar forummet. jag är här för att lära mig saker av såna som ACE PerJ Lexus och Coca-Cola. Men på sistone vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Som jag ser det så tjänar Rickard pengar på de jag nämnde och många andras inlägg. Att man sedan drar alla över en kam och snackar ner en yrkesgrupp anser jag inte är så trevligt. Sedan går det bra att nämna de saker man säljer i olika "reklam" syften. Men om jag säger till ngn som vill ha en VP att -Kolla på G2 den vet jag är bra. Då får man ett surt PM, sedan blir man ombedd att visa vem man är och då blir det mer sura PM Jag har varit ärlig och visat vem jag är från början. Ser ingen anledning att dölja det, jag säger samma saker ändå.Har jag fått förfrågningar av folk som vill köpa VP. JAPP Har jag fått frågor av folk som bor långt från mig om vad jag tycker om deras val av VP och dylikt. JAPP och jag har svarat alla. Den mest spektakulära var en man från småland som hade problem med sin Atria när det var som kallast och han var för tvivlad över att huset blev kallt på en fredagkväll. Jag skickade ett PM till honom och 5 minuter senare så ringde han upp mig. Klockan var 21,30 och vi pratade en 20 min tills det löst sig. Han var jätte glad och tackade så mkt. Det är så vi GÄNGSE VVS:ARE gör, vi hjälper folk. Är det bra reklam för detta forum? Och ändå jagar man bort den som kan mest av alla här(Vad gäller de flesta frågor folk har) Coca-Cola. Jag har lite svårt att svälja det. Det sjuka är att om jag inte visade vem jag var så skulle jag kunna säga vad som helst och inte få några sura PM. Men om jag visar att jag jobbar på en Thermia ÅF, ojojoj. Jag tjänar ju inget på att Thermia säljer pumpar, hur skulle jag göra det??
Håller med i mkt men inte i allt.JAG har inte gjort reklam för Thermia. I så fall på ett sarkastiskt sätt med glimten i ögat. Jag kunde inte bry mig mindre om hur många pumpar dem säljer. Jag installerar pumpar och övrig vvs utrustning, det är vad jag lever på. Jag får inte ngt av Thermia, om något så får jag skäll av dem när jag tar upp konstiga frågor om lamellfördelningar och dylikt som jag fått nys om här. Du verkar ha en lite snedvriden bild av människor om du tror att de flesta rörisar är lurendrejare likaså bilmekaniker. Dessutom tror jag inte att norrlänningar är varken bättre eller sämre människor än vi andra svenskar. Tror nog att vi alla är ganska lika. Sedan så är det så att jag skriver här som mig själv privat personen Lars ,inte som ngn representant för ett företag.
Jag tål nästan vad som helst i frågor och påståenden om mig själv eller mitt yrke förutom en sak som är lite känslig för mig .En riktig rörmockare har yrkesheder .och jag anser att jag med flera tillhör den allmänna kompetensen . Det jag bett och skrivit om är att folk måste se skillnad på yrkes stolta hantverkare i alla branscher och inte jämföra dom med på hoppare .jag är installatör och har rekomenderat ett flertal värme pumpar i passande installationer är det också så kallad smyg reklam (Tala i egen sak) ?jag har tackat nej till dom jobb som tillfågats mig via forumet av den anledningen att jag gjort det utan vinst intresse och förmedla vvs kunskap .så för min del är 0 i affärs kontakter . Att diskussionen kommer upp i en lågsäsong förstår jag inte vad du menar med ?