Tycker det är trist att du inte fått svar, på ett halvår, men jag tror att du lagt frågan under fel ämne. Jag blev intresserad av den här lösningen du beskriver som nybliven IVT 480-ägare (FLVP) och har inte breddat mig än. Man vill ju förstå den här tingesten först, den kan vara nog så marig.
Man värmer alltså tilluften med en värmepump? Då borde man väl ha en återvinnare på frånluften också? Gärna en FLVP förstås.
Är det kondensorn som du förmodar blir för kall? ("köldbatteri")
Min IVT larmar om den blir för varm, enkom. För kall, ja då avfrostas det väl antar jag och då är det fälle bra om fläkten stannar. Men det har jag aldrig märkt att min gör och det beror ju på att jag inte har jättekallt i huset, du däremot suger kalluft in i VP.
Man kanske måste ha det så, precis som i utedelarna på LLP. Annars går det väl åt fanders med avfrostningen, verkar vara en allvarlig tristess med såna därna system.
Tänkte dock på att det bör gå att göra regleringen långsammare om du tycker den är för snabb.
Åter till min gamla 480, ett dolt börvärde kan ändra reglerhastigheten. Kanske kolla om du har sammaledes?