0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I slutet på veckan räknar jag med bestämma vilken pump det blir när Nibe visat sin nya....och börja krökandet inne...
Frågade förresten en av offertlämnarna hur de kopplar och fick till svar att de kapillärlöder, ...mjuklöder alltså.
Hej. angående förbrukningen på den externa beredaren så var jag på klasolson o köpte en enfas mätare som jag satte in i morse, du får svar i morgon på hur mycket den drar per dygn. Elementen är pc22 X 600mm höga och storlek är 2 st 2300mm och 1 st 2000mm ,3 st 1100mm,3 st 1000mm,2 st 600mm, 1st 400mm samt ett 500x1000.Dessa kommer jag att mata med tre slingor (stammar) 22mm, och sista metern(metrarna)med 15mm beroende på plats och storlek på radiator. Facit av detta lär man väl ha nästa vår men jag hoppas o tror att det kommer att vara väl dimensionerat för relativt lågtempsystem för min 1215/7 och mitt hus.Komm ej ihåg effekterna men kolla på purmos hemsida där det finns effekt diagram i xl.mvh /msoHar nu svaret på hur mycket den lilla 10 liters beredaren som står i badrummet och försörjer två badrum och minimerar tiden att få fram varmvatten direkt.15,5 minuter och 0,48 KW på ett dygn är vad beredaren förbrukar/driftstid / mso