0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har vår Polar 2:a monterad i vardagsrummet. 2:an säger de som tror sig veta har ett gynnsammare ljud än polar 1:an beroende på att innerdelen är större och innerdelen därmed inte behöver gå lika hårt som ettan.Jag vet inte om det stämmer, men vi har kört på 4:an i vinter utan att störas av det när man tittar på tvn. Nu har jag sänkt den till 3:an. Visst hör man ett sus i bakgrunden, men inget som vi störs av.ME:n o Toshiban var de som jag med valde mellan. Det som gjorde att det rann över för Toshiban var framförallt garantipaketet. 6år (som EON-kund får man 6 års full garanti) utan att tänka på några reparationskostnader lät som en bra deal.Senaste dagarna har jag sett att den går ner otroligt lågt i effekt, pendlat mellan 89-300w förbrukning utan att gå i standby.
Tjenare Mikke! Ja underligt nog så finns det ju en del som påstår att polar2-pumparna skulle ha ett "gynnsammare" ljud pga innerdelens storlek ifh till polar1-pumparna.
Om man tittar på Energimyndighetens mätningar så bör dom då vara uppmätta under samma förutsätningar angående ljudet.Borde synas lite skillnad där på Polar 1, Polar 2 och Mitsubishis modellerAtt bara gå efter värdena är dock svårt då det är olika karaktär på ljud och folk har olika uppfattningar om vilken karaktär på ljud som dom upplever behagligast.
Har ingen koll på hur mycket Polar 2 omsätter på högsta fläkthastighet enligt produktbladen