0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej everybody!Nu har jag efter många om och men beställt denna pump, jag har förskottsbetalat för att få snabbare leverans + fri frakt. Efter att ha läst om Energicentra på detta forum så känns det som ett tryggt sätt att betala. Jag tänkte koppla in pumpen direkt på radiatorsystemet och behålla min gamla Elomin11 panna med inbyggd varmvattenberedare. Jag tror att denna pump med stor förångare kommer att passa mej bra då jag bor 150m från havet på västkusten. Som spetsvärme har jag en vedkamin i vardagsrummet som jag eventuellt tänker byta ut mot en vattenmantlad. När el-pannan ger sig köper jag en acctank som jag kopplar allt emot. Vad tror ni? Jag kan tillägga att mitt hus är på 180 kvadrat och byggt 1942.Jag väntar med spänning på att få hem pumpen...mvhJörgen
Från hemsidan, om den nya 9kW-pumpen EC9: "Elpatron och shuntautomatik behövs enbart för AAC12 då dessa funktioner redan är inbyggda i EC9"Det saknas information på hemsidan. Vad finns det egentligen för anslutningar på innedelen?Kan man få flytande kondensering?Vid vilken framledningstemperatur är COP-värdena uppmätta?/Hasse
Jag väntar med spänning på att få hem pumpen...
Anledningen till att dom bad mej att förskottsbetala var att jag skulle få en snabbare leverans, men någon värmepump har fortfarande inte dykt upp. Det senaste jag hörde var att jag skall få den i nästa vecka, grymt besviken är jag ivarjefall speciellt med tanke på att jag förlorar pengar varje dag som jag måste låta min gamla elpanna fortsätta att leverera värme.
Tycker denna har blivit ett skämt, tror du seriös Greven att man får förtroende av det du gör ? Du skriver 1 juli att den blev fin och hänvisar till YoutubeDet kommer inte ut information om pumpen på din hemsida, och forfarande 17 sep så finns inte bra info.En som köpt och betalt i förskott 7 sep ska få den efter 3 veckor d.v.s den 28 sep, men har inte ens 26 oktober fått den om ni hänvisar 1 vecka till .Nääää, börja inte snacka om nya pumpar och leveranser förens du har fått hem skiten, det blir ju lite lättare att sälja om grejerna finns hemma samt att man kan få fullständig info om grejerna.Jorthu:Om jag vore dig så skulle jag kräva kompensation eller återbetalning, det finns likvärdiga på marknaden varför lida för att andra lurar dig?.
Citat från: jorthu skrivet 25 oktober 2010, 22:32:46Anledningen till att dom bad mej att förskottsbetala var att jag skulle få en snabbare leverans, men någon värmepump har fortfarande inte dykt upp. Det senaste jag hörde var att jag skall få den i nästa vecka, grymt besviken är jag ivarjefall speciellt med tanke på att jag förlorar pengar varje dag som jag måste låta min gamla elpanna fortsätta att leverera värme. som jag förklarat till dig på telefon tidigare så vet du varför dessa förseningar inträffat.dessutom har du blivit erbjuden att få förskotts betalningen tillbaka. så jag förstår inte varför du nu spyr galla om sådant du redan fått information om !krister
Jag tycker att vi lämnar affären att behandlas mellan parterna och jag är säker på att Greven är en hedersman när det gäller förseningar mm. Hälsningar!-Johnny