0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det diffar säkert lite mätaren är en gammal tja en 50 kr:ers men förång var inte mycket kallare än vad det är ute. Full drift i ca en tim å inte en antydan till frost, helt blå från tå till topp
[...........men vad anser du ? funkar det bättre vid kallt ute ? enl min test här med telturs maskin funkade det kanoon fint men var -15 till -23 då. så art jag tror du har fel. om de e kallt krymper gasen. förångar temp e svårt att sia om då vi inte vet riktigt. de e ett jäkla luftflöde o stort avstånd mellan lamellerna.men kallare borde dom bli. då det var runt 4 grader plus fick vi gas temp på ca 45 gr o nu då de e kallare ca 80-90 grader
hej art. ser ut som inmatad effekt e densamma vid plus 4 som - 10 ? !! skuuumt
Citat från: greven1 skrivet 15 februari 2011, 00:19:08hej art. ser ut som inmatad effekt e densamma vid plus 4 som - 10 ? !! skuuumtUtgående effekt med höjd hetgas-temp, är den detsamma vid båda temp eller blev den bättre ?
OK Ni Har tvingat mig och testa.Ändra P2=00 då kör ni "fast temp mot retur temp givaren , temp som ni ställer i P3)Ändra P2=01 då kör ni "flytande temp mot kurva påretur temp givaren , kurva som ni ställer i P3 1-5)Mvh Teltur
Jag är lite brydd.... vi har haft en period av mildväder här på västkusten då värmepumpen inte har avfrostat vad jag har kunna sett ivarjefall. Den ska ju inte avfrosta om det är varmare än 3 grader står det i manualen. När det nu har blivit kallt igen och avfrostningen har satt igång så kan inte jag heller se att det blir någon frost på förångaren!!??? Vilket jag såg innan mildvädret, skuuumt... Detta är dock bara mina virriga observationer och inte vetenskapligt belagt