0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror inte det är så många som köpt eller köper så kallade "fulpumpar" är på forum och snokar så mycket egentligen.Det är nog mer lite impulsköp när man springer på något billigt på tex Jula eller ÖB och det står fina siffror i reklambladet.Vid eventuella nya köp av värmepump eller vid försäkringsskador verkar kunderna då kolla efter mer så kallade "Nordiska finpumpar" Åtmindstånde är det den känslan jag får genom mail där kunder har köpt någon billig maskin som inte fungerar som dom förväntat sig och ställer frågor om så kallade "finpumpar"Fulpumpsägarna är oftast nöjda vår, sommar och höst men mindre nöjda då kylan kommer krypandes ordentligt, då dom märker att dom kan spara en hel del slantar så hamnar dessa "fulpumpar" i sommarstugor som ej värms på vintern, gäststugor eller små garage och dom väljer en lite kraftigare "finpump" till huvudfastigheten.Men återigen är det bara min uppfattning angående mail och telefonsamtal till mig
Citat från: TS Comfort AB skrivet 24 mars 2010, 11:51:17Det finns inget svar på varför en billig pump är billig och en dyr är dyr.....
Citat från: ztrindberg skrivet 24 mars 2010, 12:22:54Citat från: TS Comfort AB skrivet 24 mars 2010, 11:51:17Det finns inget svar på varför en billig pump är billig och en dyr är dyr.....Hej Ztrindberg! Jovisst finns det väl svar på detta, är ju inte alls länge sedan som jag svarade dig på just det här. Sen har du väl förmodligen inte läst mitt inlägg som vanligt då kanske, eller om du inte förstod eller tog till dig av innehållet ev. Men här får du det igen då så slipper du fundera över detta i fortsättningen: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=31524.msg305763#msg305763 Mvh Raffen.
Hej Ztrindberg! Ja nu utrycker du dig väl återigen ungefär på den nivå som man möjligtvis kan förvänta sig av dig tyvärr Ztrindberg. Helt rätt så har jag vid ett flertal tillfällen talat om att jag inte är ett dugg intresserad av dessa skräppumpar, bra att du har tagit till dig av detta ivf tycker jag. Thumbsup Jag kan också förstå att du undrar varför jag skriver i de olika skräppumpstrådarna och att du därmed är irriterad över mina inlägg där, men det är ju på det sättet att det jag faktiskt är intresserad av är att alla de människor som besöker detta forum skall få en någorlunda balanserad och rättvisande bild av de här skräppumparna i motsats till en del av er som framhäver dessa pumpar på ett i många stycken helt felaktigt sätt. Det finns ju faktiskt folk som kanske kan få för sig att man kan skaffa sig en dylik pump för allt mellan ca 4000-7000:-kr och tror därmed att man gör en mkt bra affär ifh till en riktig värmepump som de kanske får ge allt mellan ca 15000-25000:- kr för. Sen att de efter en tid inser att de har bitit sig rejält i svansen och får mestadels betrakta nämnda investering som läropengar och i princip kanske helt bortkastade, det är väl givetvis detta som jag då i huvudsak försöker förhindra och förskona dem ifrån med mitt deltagande i de här skräppumparna. F.ö så lägger jag mig inte alls i vad folk skaffar sig eller vill ha för pumpar, och för min del så får gärna alla och envar givetvis skaffa sig skräppumpar om de vill, men att tro att det är en bra affär är ju bara en ren utopi alltså, detta eftersom man alltid brukar få vad man betalar för nämligen, och med de här skräppumparna så gäller detta lika säkert som amen i kyrkan tyvärr.Jag tycker också för forumets egen del och för att det skall ha förutsättningar för att kunna fortsätta att kallas för seriöst vilket väl är målsättningen, att det då är mkt viktigt att någon eller några kan och vill gå in och ta den här debatten med er även om jag mkt väl förstår att de flesta håller sig borta från allt tjafset med er, inkl de som redan har eller har haft dåliga erfarenheter av dessa skräppumpar. Sen att du påstår här att jag vänder kappan efter vinden?? Det är väl du den första som har tyckt här på forumet då måste jag väl säga. Detta eftersom de flesta väl antagligen tycker att jag håller en helt fast linje i samtliga mina frågor, ibland får jag t.om stark kritik för att jag håller en fast linje hur långt och länge som helst oavsett hur många det än är som har en motsatt uppfattning. Men detta kanske säger lite om din bedömningsförmåga om både mig och de här skräppumparna då Ztrindberg. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 24 mars 2010, 14:23:42Hej Ztrindberg! Ja nu utrycker du dig väl återigen ungefär på den nivå som man möjligtvis kan förvänta sig av dig tyvärr Ztrindberg. Helt rätt så har jag vid ett flertal tillfällen talat om att jag inte är ett dugg intresserad av dessa skräppumpar, bra att du har tagit till dig av detta ivf tycker jag. Thumbsup Jag kan också förstå att du undrar varför jag skriver i de olika skräppumpstrådarna och att du därmed är irriterad över mina inlägg där, men det är ju på det sättet att det jag faktiskt är intresserad av är att alla de människor som besöker detta forum skall få en någorlunda balanserad och rättvisande bild av de här skräppumparna i motsats till en del av er som framhäver dessa pumpar på ett i många stycken helt felaktigt sätt. Det finns ju faktiskt folk som kanske kan få för sig att man kan skaffa sig en dylik pump för allt mellan ca 4000-7000:-kr och tror därmed att man gör en mkt bra affär ifh till en riktig värmepump som de kanske får ge allt mellan ca 15000-25000:- kr för. Sen att de efter en tid inser att de har bitit sig rejält i svansen och får mestadels betrakta nämnda investering som läropengar och i princip kanske helt bortkastade, det är väl givetvis detta som jag då i huvudsak försöker förhindra och förskona dem ifrån med mitt deltagande i de här skräppumparna. F.ö så lägger jag mig inte alls i vad folk skaffar sig eller vill ha för pumpar, och för min del så får gärna alla och envar givetvis skaffa sig skräppumpar om de vill, men att tro att det är en bra affär är ju bara en ren utopi alltså, detta eftersom man alltid brukar få vad man betalar för nämligen, och med de här skräppumparna så gäller detta lika säkert som amen i kyrkan tyvärr.Jag tycker också för forumets egen del och för att det skall ha förutsättningar för att kunna fortsätta att kallas för seriöst vilket väl är målsättningen, att det då är mkt viktigt att någon eller några kan och vill gå in och ta den här debatten med er även om jag mkt väl förstår att de flesta håller sig borta från allt tjafset med er, inkl de som redan har eller har haft dåliga erfarenheter av dessa skräppumpar. Sen att du påstår här att jag vänder kappan efter vinden?? Det är väl du den första som har tyckt här på forumet då måste jag väl säga. Detta eftersom de flesta väl antagligen tycker att jag håller en helt fast linje i samtliga mina frågor, ibland får jag t.om stark kritik för att jag håller en fast linje hur långt och länge som helst oavsett hur många det än är som har en motsatt uppfattning. Men detta kanske säger lite om din bedömningsförmåga om både mig och de här skräppumparna då Ztrindberg. Mvh Raffen. 1. Du vänder kappan efter vinden när du säger att du inte är intresserad av dessa pumpar men kan ändå inte hålla dig bort från att läsa och skriva om dom. Klart.2. Blir inte irriterad på dig, bara road. Klart.3. Folk kan inte få en balanserad bild när du säger saker du inte har belägg för utan får då bara en felaktig bild pga dig. Klart.4. Eftersom du själv har en pump tillverkad i Kina av Midea och Toshiba, räknas det som en fin eller fulpump? Ej klart.
Citat från: ztrindberg skrivet 24 mars 2010, 14:32:56Citat från: Raffen skrivet 24 mars 2010, 14:23:42Hej Ztrindberg! Ja nu utrycker du dig väl återigen ungefär på den nivå som man möjligtvis kan förvänta sig av dig tyvärr Ztrindberg. Helt rätt så har jag vid ett flertal tillfällen talat om att jag inte är ett dugg intresserad av dessa skräppumpar, bra att du har tagit till dig av detta ivf tycker jag. Thumbsup Jag kan också förstå att du undrar varför jag skriver i de olika skräppumpstrådarna och att du därmed är irriterad över mina inlägg där, men det är ju på det sättet att det jag faktiskt är intresserad av är att alla de människor som besöker detta forum skall få en någorlunda balanserad och rättvisande bild av de här skräppumparna i motsats till en del av er som framhäver dessa pumpar på ett i många stycken helt felaktigt sätt. Det finns ju faktiskt folk som kanske kan få för sig att man kan skaffa sig en dylik pump för allt mellan ca 4000-7000:-kr och tror därmed att man gör en mkt bra affär ifh till en riktig värmepump som de kanske får ge allt mellan ca 15000-25000:- kr för. Sen att de efter en tid inser att de har bitit sig rejält i svansen och får mestadels betrakta nämnda investering som läropengar och i princip kanske helt bortkastade, det är väl givetvis detta som jag då i huvudsak försöker förhindra och förskona dem ifrån med mitt deltagande i de här skräppumparna. F.ö så lägger jag mig inte alls i vad folk skaffar sig eller vill ha för pumpar, och för min del så får gärna alla och envar givetvis skaffa sig skräppumpar om de vill, men att tro att det är en bra affär är ju bara en ren utopi alltså, detta eftersom man alltid brukar få vad man betalar för nämligen, och med de här skräppumparna så gäller detta lika säkert som amen i kyrkan tyvärr.Jag tycker också för forumets egen del och för att det skall ha förutsättningar för att kunna fortsätta att kallas för seriöst vilket väl är målsättningen, att det då är mkt viktigt att någon eller några kan och vill gå in och ta den här debatten med er även om jag mkt väl förstår att de flesta håller sig borta från allt tjafset med er, inkl de som redan har eller har haft dåliga erfarenheter av dessa skräppumpar. Sen att du påstår här att jag vänder kappan efter vinden?? Det är väl du den första som har tyckt här på forumet då måste jag väl säga. Detta eftersom de flesta väl antagligen tycker att jag håller en helt fast linje i samtliga mina frågor, ibland får jag t.om stark kritik för att jag håller en fast linje hur långt och länge som helst oavsett hur många det än är som har en motsatt uppfattning. Men detta kanske säger lite om din bedömningsförmåga om både mig och de här skräppumparna då Ztrindberg. Mvh Raffen. 1. Du vänder kappan efter vinden när du säger att du inte är intresserad av dessa pumpar men kan ändå inte hålla dig bort från att läsa och skriva om dom. Klart.2. Blir inte irriterad på dig, bara road. Klart.3. Folk kan inte få en balanserad bild när du säger saker du inte har belägg för utan får då bara en felaktig bild pga dig. Klart.4. Eftersom du själv har en pump tillverkad i Kina av Midea och Toshiba, räknas det som en fin eller fulpump? Ej klart.Hej Ztrindberg! Ja man vet ju inte riktigt vad man skall säga om dina svar egentligen, eller vad som kan vara lämpligt heller kanske, men något fel är det ju i det här fallet alltså. Ett tips kanske ändå är till dig att du kanske skulle läsa igenom mina inlägg lite mer ordentligt och försöka att förstå vad som står i dem innan du svarar då ev ja. 1. Svaret och anledningen till mitt deltagande i skräppumpstrådarna står i inlägget ovan, så det är väl bara till att läsa igenom en gång till då. 2. Vad bra att du inte är irriterad på mig Ztrindberg. Thumbsup Då är det väl ev bara en tidsfråga tills du kanske kommer att ge mig lite beröm för mitt flitiga deltagande för den goda sakens skull. 3. Min inställning till människor är alltid positiv, ivf ända tills motsatsen har bevisats. Jag tror alldeles säkert att de flesta är så pass intelligenta så de förstår mina budskap på ett bra sätt. 4. Du verkar göra en stor sak av/om tillverkning i Kina, detta har jag rett ut tidigare: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=27691.msg302558#msg302558 Skillnaderna mellan ful och finpump har jag ju också rett ut här sedan tidigare: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=31524.msg305763#msg305763Bara till att läsa på ytterligare en gång igen och sen försöka att förstå vad det står också Ztrindberg! Mvh Raffen.
Under the terms of this agreement, Midea Air Conditioning will produce residential and light commercial air conditioners primarily under the Midea and Toshiba brands, as well as air conditioners for original equipment manufacturer (OEM) customers. In addition, it will distribute Midea and OEM branded products.