0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du har en poäng där Thumbsup Det är ju ganska tydligt att klagomål inte hör hemma i detta forumet, dvs modereringen skulle vara hårdare så att trådarna stängs och låses direkt.
Bra!(Men kalla det inte utpressningsinlägg, det kan faktiskt vara någon som råkat riktigt illa ut också)
Citat från: Mike skrivet 05 april 2010, 22:52:36Bra!(Men kalla det inte utpressningsinlägg, det kan faktiskt vara någon som råkat riktigt illa ut också)Oavsett hur illa ut man råkat så anser jag att det är utpressning, så länge det inte finns några bevis för att den som klagar talar sanning.Min erfarenhet är i alla fall den att de som använder sig av nätet för denna typ av påtryckningar som regel är mycket besvärliga kunder som inte ger med sig en millimeter, detta alldeles oavsett om de har del i skulden eller ej.Sen kan det naturligvis vara de som verkligen råkat illa ut, det finns ju naturligvis, men jag har inte sett det särskilt ofta i de fall som jag har haft att hantera.I de fall jag talat med företagen ifråga har jag fått en helt annan bild av det hela, och oftast stämmer deras berättelse bra med vad man kan läsa mellan raderna i de kritiska inläggen.Som tur är är det vanligare med "smyreklam" än med utpressningsinlägg än så länge, och de som försöker göra reklam är mer lyhörda för mitt regelverk än de som smutskastar.De förstår även efter lite eftertanke som regel att det kan drabba dem negativt om/när det uppdagas att de smyger in reklam i forumet, alltså att förtroendet för deras företag och produkter naggas i kanten.
Citat från: Mike skrivet 05 april 2010, 23:23:16Vägen från att vissa enskilda fall handlar om utpressning till att säga att i stort sett alla kritiska inlägg handlar om utpressning är väldigt lång.Det är svårt att äta kakan och ha den kvar, antingen får man nog stoppa alla kritiska inlägg (annars måste du ju kontrollera sanningshalten) eller så får du organisera en forumsdel för konsumenträtt där du tillåter mer och även ser till att företagen får veta kritiken och därmed kan ge sin version.Det hade ju varit väldigt effektivt med ett svar från företaget där svaret hade varit att kunden köpt en helikopter.
Vägen från att vissa enskilda fall handlar om utpressning till att säga att i stort sett alla kritiska inlägg handlar om utpressning är väldigt lång.Det är svårt att äta kakan och ha den kvar, antingen får man nog stoppa alla kritiska inlägg (annars måste du ju kontrollera sanningshalten) eller så får du organisera en forumsdel för konsumenträtt där du tillåter mer och även ser till att företagen får veta kritiken och därmed kan ge sin version.
Vägen från att vissa enskilda fall handlar om utpressning till att säga att i stort sett alla kritiska inlägg handlar om utpressning är väldigt lång.Det är svårt att äta kakan och ha den kvar, antingen får man nog stoppa alla kritiska inlägg (annars måste du ju kontrollera sanningshalten) eller så får du organisera en forumsdel för konsumenträtt där du tillåter mer och även ser till att företagen får veta kritiken och därmed kan ge sin version.Det hade ju varit väldigt effektivt med ett svar från företaget där svaret hade varit att kunden köpt en helikopter.
(Men kalla det inte utpressningsinlägg, det kan faktiskt vara någon som råkat riktigt illa ut också)
Vad har jag gjort för fel då ?Vart förfrågad om jag ville ha pump installerad för 13000kr inkl. allt.2500kr skulle bet vid montering resten 10500 skulle faktureras.Inget specat vad dom första 2500 var för.Han lovade 10 års på platsengaranti med omedelbar åtgärd vid fel.Det är ca 5-10 lika pumpar monterade här med samma vilkor.När det blev kallt höll den inte vad dom lovat.Det bildades väldigt mycket is under pumpen.Dom rekomenderade då mig att sätta dit dreneringen till tråget och dra den genom väggen.27 Dec. gick den sönder totalt.Ringde då och fick höra att han kanske skulle upp och jaga här i mars och kunde kollapå den då.I jan upptäcktes det att dom monterat fel utedel en mindre 9á i stället för en 12á som jag bet för.Alltså hadde jag en 9 ute och en 12 inne.Dom sade att utedelen måste legat i fel kartong så det blev fel installerat från första början.Han tog med sig en ny utedel och skulle byta den den 2 mars.Det visade sig att en annan pump gått sönder i dagarna och han bytte "min" nya rätta utedel där i stället .Jag satt och väntade hela dagen den 2á och han hörde inte ens av sig.Jag fick tag på honom på kvällen och han sade då att han varit tvungen att jaga hela dagen och inte skulle hinna hem till mig alls då han var tvungen att åka hem tidigt den 3é.Han stannade dock och konstaterade att han sagt dit fel utedel.Jag sade då att jag ville häva hela köpet.Vart har jag brustit ? vad har jag kommit med för orimliga krav?
Citat från: Mike skrivet 05 april 2010, 22:52:36(Men kalla det inte utpressningsinlägg, det kan faktiskt vara någon som råkat riktigt illa ut också)Har du glömt bort hur detta började, 3 olika ämnen här med exakt samma text + samma text på andra siter.Sen hade vi också konfirmation från en annan site:s moderator som i klartext skrev om hotet att skriva illa i alla andra siter.Sen kom genmälet från företaget som visade på nya detaljer och sen rullade det bara på ju mer man kollade upp. Detta är inte en normalt konsument-klagomål. Richard: Tråden är tillräckligt lång, det enda som saknas nu är att låta medlemmarna få rösta, kör en röstning och återkom sen med ev fler kommentarer, ni kommer nog inte längre nu.