0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: 2000 skrivet 04 april 2010, 23:56:29Citat från: the_snake1 skrivet 04 april 2010, 20:13:06Är det bara en ägare till detta forum ?Det verkar vara hans ord som är lag här.Det är Richards forum och det är hans ord som är lag. Är inte det självklart för alla användare? Vill man bestämma får man starta ett eget forum....Slick Slick
Citat från: the_snake1 skrivet 04 april 2010, 20:13:06Är det bara en ägare till detta forum ?Det verkar vara hans ord som är lag här.Det är Richards forum och det är hans ord som är lag. Är inte det självklart för alla användare? Vill man bestämma får man starta ett eget forum....
Är det bara en ägare till detta forum ?Det verkar vara hans ord som är lag här.
problemet med som du gissade internetbanken som "företaget" har är att dom får bara skrive 4 siffror i clearing nr. och min bank har 5 så det funkade inte.Vi har suttit i telefon vd+n och jag vid 4-5 tillfällen och försökt lösa det tillsammans men ej lyckats.Vi kom gemensamt fram till att det var lättare att dom går in på banken på tisdag och fixar det i stället.Dom har en liten fristående swedbank med egen hemsida sade dom.Även min är fristående.Jag har fått mail från några här på forumet som förstår mig under sista dagarna men inte vill stöta sig med forumets ägare.Det är förjävligt att folk inte törs skriva vad dom vill/tycker här utan risk för represalier.trodde detta var ett fritt forum men det styrs av ekonomiska intressen verkarkar det som.Mailad min jurist att ignorera mit mail ang. tråden då det verkar som det faktiskt är trådskaparen det står för "TS" .Ingen har informerat mig om det men jag skulle ju kunna frågat istället för att ta det för givet..
Håller med !!Denna tråd har snarare fått en känsla av komedi/underhållning.Fattar inte varför ägaren vill ha den kvar.Tycker inte detta handlar överhuvudtaget om värmepumpar längre .Denna tråd har aldrig handlat om värmepumpar, den har bara handlat om smutskastning, förtal och utpressning från din sida mot det företag som sålt dig värmepumpen.Utan snarare om hurvida jag är seriös eller inte.Ägaren har ju själv agerat åklagare, jury, dommare, samt bödel själv i denna komedi.Jag vet inte HUR många gånger jag skrivit att jag inte tar ställning i sakfrågan, du kan mycket väl ha rätt, men precis lika väl kan företaget ha rätt, och det är just av denna anledning jag inte accepterar utpressningsinlägg i detta forum.Anntar att han är lagen på detta forum.Kalla det vad du vill, jag försöker hålla nån form av ordning här i alla fall, du hade troligvis blivit avstängd för länge sedan i de flesta forum, men jag har en liten annan attityd, och vill gärna att även de mest motsträviga till sist skall förstå varför jag har de regler jag har, oftast lyckas jag, men naturligvis inte alltid. Annser att han kanske skulle koncentrera sig på sakfrågor om värmepumpar i stället för attagera enmans rätt i konflikter.Det är PRECIS det jag försöker göra med detta forum, hålla det så mycket som möjligt till ett forum om värmepumpar, och inte en massa smygreklam, smutskastning, förtal och utpressning.Han bygger sina anklagelser mot mig på hans egna kriteria och inte fakta.Det finns ytterst lite fakta att ta ställning till i denna tråd, allt är påståenden så länge det inte presenterats kvitton eller offerter på det du köpt, och än en gång, jag har INTE tagit ställning i sakfrågan, jag vidhåller dock att det är troligt att båda parter i detta ärende har uppträtt på ett omoraliskt och förmodligen olagligt sätt.Olagligt på så sätt att företaget sålt svart och att du vetat om/förstått detta utan att ordna upp det hela. Omoraliskt på så sätt att du anklagat dem, och de har anklagat dig, klart är att era berättelser inte stämmer överens, och även om det är omöjligt att ta ställning till vems trovärdighet som är störst är det väl mycket troligt att ni båda har ljugit och överdrivit. Vad jag än skriver så misskrediterar han mig.Du är inte så dålig på att misskreditera själv, om det undgått dig.Frågan är om du alls gjort nåt annat i dina inlägg än misskrediterat allt och alla...Synd att ni andra inte vågar stå för det ni säger här utan mailar mig direkt.Det finns inget rätt eller fel i denna typ av ämne, och jag vet att det finns en grupp människor som tycker att man skall få smutskasta, förtala och utöva utpressning mot företag i publika forum, och jag har inga problem alls med att medlemmarna framför detta, och om de vill, kritiserar mig öppet i forumet angående detta eller hur jag hanterar brott mot regelverket, hur skulle jag annars kunna bli bättre?Jag anser mig vara mycket mottaglig för konstruktiv kritik, vilket dock inte innebär att jag kan/vill ändra reglerna varje gång det kommer in en medlem som vill ändra på mitt sätt att moderera forumet, tror de flesta har stor förståelse för detta.Men jag förstår er ni vill ju inte stöta er med "ägaren" av forumet.Som sagt, jag har inga problem alls med konstruktiv kritik, via PM, mail eller inlägg i forumet, det är grunden i att kunna bygga upp en kultur i forumet som tillmötesgår de flestas önskemål för att forum som detta. Jag vet att inte alla gillar de regler jag satt upp för forumet, men vi har fört denna diskussion ett antal gånger i forumet och jag är rätt trygg i att de flesta medlemmarna som besitter den intellektuella nivå som jag väderar högt tycker att forumet har en bra balans vad gäller vad man får skriva om i forumet.Undrar hur mycket man kan dra in i form av reklamintäckter på ett sånt här forum ? Mmm, misstänkte nästan att det skulle komma nåt sånt från dig - du kan begära ut min deklaration om du är nyfiken, och väntar du ett år eller så kan du se omsättning och resultat på www.allabolag.se Jag vill dock än en gång säga att mitt regelverk huvudsakligen finns till för att jag vill bygga upp ett forum med så mycket sakligt innehåll som möjligt, och så lite smygreklam, smutskastning, förtal och utpressning som möjligt.
Citat från: BosseBus skrivet 04 april 2010, 23:57:31Citat från: 2000 skrivet 04 april 2010, 23:56:29Citat från: the_snake1 skrivet 04 april 2010, 20:13:06Är det bara en ägare till detta forum ?Det verkar vara hans ord som är lag här.Det är Richards forum och det är hans ord som är lag. Är inte det självklart för alla användare? Vill man bestämma får man starta ett eget forum....Slick SlickÄr inte alls imponerad av hur Rickard skött denna tråd, så min tunga är ren...
(utpressning mot företag)
Citera(utpressning mot företag) Rickard!Din ständigt återkommande fras; utpressning mot företag stör mig. Det ligger en mycket negativ och undervärderande underklang i din terminologi. Med denna din uttalade åsikt underblåser du och ger näring till hyenorna i tråden. Du påpekar att du är neutral men ger uttryck för din frustration genom att gång på gång använda det här uttrycket. Kalla det istället för vad det är. En neutral fras är; t.ex. en pågående konflikt med ett företag Du kan då påpeka att sådana konflikter inte har i ditt forum att göra och att man får lösa dem på annat håll. Jag tror du likväl som jag vet att vissa företag kanske är förtjänta av en dålig publicitet på grund av dåliga affärsmetoder och affärsmoral. Jag säger inte att det här företaget är ett sådant. Men med dina uttalanden så ställer du dig indirekt oreserverat på företagets sida, utan att egentligen veta fakta. Jag tror inte heller att ett företag lider så stor skada av en sån här publicering. Säg det företag som inte haft någon konflikt med en kund. Men om kritiken är återkommande och kommer frekvent från flera kunder så ligger det oftast någonting i den.
Med risk att bli kommenterad med vuxna inlägg som Slick Slick etc, vil jag uttrycka mitt stöd för hur Rickard förhåller sig till offentlig pajkastning. Tror dock Rickard att du kanske missuppfattat Jarlens inlägg en aning. Tror att han menar att du skulle använda formulering av typen : Tillåter inte publicering av onyanserade/ icke styrkta, partsinlagor från någondera parten under pågående konflikt mellan kund och företag.