0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TS det betyder "Trådskaparen" i det här fallet TS!
Måste det stå TS överallt, man tror nästan man är inblandad själv snart
Vad beträffar tradera så insjuknade min far på 2-3 dagar i småcellig lungcanser och avled innom ett par v,Jag var den enda nära annhöriga som av praktiska själ kunde sälla upp på honom.Fick köra honom varje dag till cellgiftsbehandling och strälningsterapi 12 dagar i rad.ca 40 min/dag då han ville vara i sin stuga på landet sista dagarna.Min far hadde internet .Jag mailade alla på tradera och bad om ursäkt och var beredd at kompensera dom.Dom flesta förstod mig och sade det var ok.Sen fick jag sköta allt praktiska med hus alla papper mm .när han gått bort.Hävdar att allt jag sagt är sant ännu en gång.Kan med handen på hjärtat stå i rätten och repetera allt med gott samvete.Ok bra att få veta det. trodde det stod för "The Snake" du ser vad lätt det blir missförstånd på denna tråd.
Ok min jurist kollar på hela tråden i början på veckan.Har även skickat tråden i sin helhet till berörda myndigheter.Nu känner jag mig uthängd då vissa tydligen sitter och googlar på mitt alias och skriver det i tråden.Trodde TS stod för the snake... ok kanske mitt misstag men ingen ha talat om för mig att det skulle vara trådskaparen.Dock har mit andranamn som bara ett fåtal känner till skrivits i forumet.Vilket dom annser att jag gjort med företaget.Men det är ju så att man får hänga ut en ofentlig person som tex medlemmar i ett företag och inte enskilda personer.Dessutom påstår dom att man inte har några garantirättigheter och att man har skyldighet att ta pumpen till installatören vid reklamation.Min av sikt var endast att informera om ett oseriöst företag.Är iof mera nöjd med dom i dagsläget eftersom dom beslutade sig att gå med på min krav.Vi pratar nu och dom försökte föra över pengarna till mig i fredags men varken vd´n eller jag kom på hur man gör på swebank... LOLDet var inte mina påtryckningar som ledde fram till det utan konsumentombudets.Vet inte riktigt vad dom talat om bara att hon ringde mig överaskande en dag och sagt att domm var beredda att gå med på min krav.Tro ni mig inte så ring och kolla med konsumentombudet brittmari cassels i ljusnarsbergs komun.Argumenten tryter inte men det är ju otroligt att jag ska behöva skriva samma sak varje dag ?Det har ju intehänt så mycket mera sen vi kommit överens.
Roland: Jo, men det hela är ju också en trovärdighetsfråga. Vi vet ju inte om det som påstås av TS är sant. Det kan ju vara ett påhitt att installatören var styrelseordförande osv. Vi har ju t.ex. sett TS antyda att VP ORAKLET skulle vara släkt med styrelseordföranden bara för att de båda har samma efternamn (A-sson, ett väldigt vanligt namn).
Sedan är det ganska svårförklarligt varför man skall betala 2,500 kontant i handen till installatören först och sedan betala själva pumpen via faktura, om det inte är uppenbart att det är ett svartarbete, eller i alla fall uppenbart att betalningen inte är avsedd att gå till samma företag? Jag kan inte komma på någon som helst rimlig förklaring till varför jag skulle betala ett företag först 2,500:- kontant i handen för att sedan betala ytterligare en del, sammanhängande med samma transaktion, via faktura.
Måste det stå TS överallt, man tror nästan man är inblandad själv snart Varför står det TS föresten, är det kundens initialer ThomasTS Comfort AB
problemet med som du gissade internetbanken som "företaget" har är att dom får bara skrive 4 siffror i clearing nr. och min bank har 5 så det funkade inte.
Har beställt nya fönster till huset .