0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ridax Jag ville göra dig medveten om att det var du som drog igång den här trovärdighetsdebatten i ditt första inlägg, där du värderar parternas trovärdighet och pläderar mot kunden och som jag uppfattade det misstänkliggjorde honom. (se ovan) Före ditt inlägg så var debatten ganska nyanserade men efteråt började påhoppen. Det var det jag försöker påtala. Jag förstår att det inte var din mening att det skulle bli effekten, men ett faktum är att det blev så. Det är allom bekant att man måste vara mycket försiktig när man skriver saker av personlig karaktär i det här mediet, eftersom det kan få oanade konsekvenser. Jag ber om ursäkt för att jag var onödigt skarp i mina formuleringar PS här borde även jag ha tänkt på oanade konsekvenser.
Jag HAR empati, men i det här fallet går empatin till de stackars företagare som JAG tror har blivit attackerade av TS.
Med vilken rätt skriver du att du är en "dignitär inom värmepump " Ridax ?Bara nyfiken ?Och vad har du för juridisk bakgrund ?
Med vilken rätt skriver du att du är en "dignitär inom värmepump " Ridax ?
Ska du förlöjliga mig för att jag frågar ? har inte varit med i forumet så länge.Hur var det med din juridiska bakgrund ?Undrar eftersom du verkar veta bättre än arn/konsumentverket/konsumentombud/enrgirådgivare samt en jurist .
Tänk, även jag blev godkänd av Säpo en gång... mirakel händer...
Vill bara säga/påminna er om att "företaget " och jag kommit överens nu efter ett par samtal från våran konsumentvägledare i komunen.Säljaren/installatören har gått med på mitt krav att häva köpet och att få återbet. på hela summan för pump samt installation.Talade med VD´n idag och han sade jag borde ha pengarna i morgon eller senast nästkommande bankdag.Han var förövrigt väldigt trevlig i telefon.